Forum > Demolåtar
JT - The secret of the flies Ny version 2/8-2011
Marruschkka:
Oj, nu har du lagt in min sång på en annan version..spännande-men inte samma låt längre :D
Jag vill ju höra den med rätt bakgrund, det där fixar du snart ^_^
/Marre
Harmonica mike:
Tjoho!
Ja ben å ben...
Vet du vad som är svart och står på ett ben i öknen? En enbent mörhyad man.
Vet du vad som är svart och står på två ben i öknen? En två bent dito.
Vet du vad som är svart och står på tre ben i öknen?
En flygel.
Skämt åsido,denna står fint på egna ben.Hade gärna hört den med Marias sång,om det nu var tänkt till denna..
Lugnt skönt suggestivt stycke som funkar perfekt på mig denna tidiga morgon..
Temperaturen kryper nedåt nu på nätterna här uppe,11 plus i natt - sommarens lägsta.Så nu lackar det mot höst vilket leder mig till en 11 årings poetande:
Det är höst det är höst
Fåglarna flyger och blommorna dör
Det är höst det är höst
det är höst i mitt bröst
###
Genialt!
Mike
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.08.2011, 08:35:39 ---...nu lackar det mot höst vilket leder mig till en 11 årings poetande:
Det är höst det är höst
Det är höst det är höst
det är höst i mitt bröst
--- Slut citat ---
Det är fanimej genialt, i sin enkelhet!
Sista raden kan ge både ett tryck över bröstet och associationer till den rena sköna luften man kan andas på hösten.
Så var det stycket, det är skönt och relaxat. Saknar sång i nuvarande version. Kanske inte ens behöver sång men är nyfiken på hur det kan ändra karaktären.
Jay Thomas:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.08.2011, 08:35:39 ---Tjoho!
..........
Skämt åsido,denna står fint på egna ben.Hade gärna hört den med Marias sång,om det nu var tänkt till denna..
Lugnt skönt suggestivt stycke som funkar perfekt på mig denna tidiga morgon..
Temperaturen kryper nedåt nu på nätterna här uppe,11 plus i natt - sommarens lägsta.Så nu lackar det mot höst vilket leder mig till en 11 årings poetande:
Det är höst det är höst
Det är höst det är höst
det är höst i mitt bröst
###
Genialt!
Mike
--- Slut citat ---
Tackar Mike! :) Hade jag inte haft ståbas, hade du fått lägga lite funklig bas! ;)
--- Citat från: MaxB skrivet 02.08.2011, 09:48:01 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.08.2011, 08:35:39 ---...nu lackar det mot höst vilket leder mig till en 11 årings poetande:
Det är höst det är höst
Det är höst det är höst
det är höst i mitt bröst
--- Slut citat ---
Det är fanimej genialt, i sin enkelhet!
Sista raden kan ge både ett tryck över bröstet och associationer till den rena sköna luften man kan andas på hösten.
Så var det stycket, det är skönt och relaxat. Saknar sång i nuvarande version. Kanske inte ens behöver sång men är nyfiken på hur det kan ändra karaktären.
--- Slut citat ---
Tack MaxB! :)
Det finns ju sång även i originalversion, även om det sjungs genom en "telefon"... ;)
MaxB:
sång genom telefon! :o
Jag hörde något där men fattade inte att det var sång... :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida