Kontrollrummet

Erfarenhet från RME Fireface 800 och ett PCI-Express FW 800 kort?

gäst · 4 · 1890

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Håller på att bygga upp studion igen.(äntligen) Efter att ha konstaterat att den Mackiemixer jag har haft ögonen på inte ryms, blir det att titta på ljudkort med många in och ut. Då jag dessutom kör en laptop med begränsat antal USB och e-Sataportar, tittar jag på ett Firewire ljudkort. I själva laptopen har jag FW400 men jag funderar på att köpa ett expresskort med FW 800. I samband med det tittar jag även på RME Fireface 800, bla för det stora antalet portar på den. Är det någon som har en liknande setup som kan komma med tips och tankar?
« Senast ändrad: 29.07.2011, 10:33:04 by Jay Thomas »


Jay Thomas

  • Gäst
Liten uppdatering. Erfarenheten från FF800 i kombination med en Sony Vaios inbyggda FW-port är !"#¤(!"#%&!"#/!%"#¤("#¤%/!"#&/!%"#(#/(!%"#&/"#&!"#¤("#)#¤%()#¤%(&/!"#¤("!#&%¤!"#/. Typ. Fullständigt lögn att få detta att fungera, fungerar (inte) oerhört slumpmässigt. Nästa steg är att köpa ett separat PCIexpress -> FW 400 kort samt nya kablar. Om det inte fungerar, kommer jag nog att lämna tillbaka FF800an, trots att det är ett vansinnigt bra kort. :(


Jay Thomas

  • Gäst
Sådärja, TI-kortet gjorde susen. Dessutom började ASIOn också lira när jag väl hade stängt av den bortglömda energispartjohejsanen...


Utloggad tsmalmbe

Mycket viktigt att stänga av WLAN (wifi) och ibland också bluetooth. De största bovarna då det gäller laptop + audio.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.