Forum > Demolåtar
Någons barn
Roffe H:
Jättefin låt igen Håkan. Har ofta också tänkt på alla utslagna när man ser dem (och det finns många här i Stockhom) att de har varit små aningslösa och kärlekstörstande barn allihop, utan en aning om vad som väntar. Vad viktigt att vi vuxna tar hand om dem och ger en trygg och stabil anknytning för framtiden. :mellow:
Det är nåt med rytmen och tempot som gör att det blir en dragning åt Dire Straits och Sultans of swing, helt ok. Bra lirat som vanligt.
Om dialekter...visst finns de överallt, även här i storstan. Folk tänker kanske bara inte på det. Några ex: Tjenare, hur´e leget! Hej hur står det till! Goddagens, hur mås det! Mors,mors! Tjäna! Fridens! osv. :lol:
Jag blev uppmärksammad på att även en sketen stockholmare har dialekt när jag var lite yngre och oerfaren och vi köpte landställe i västernärke, för många år sedan. En granne (svartåbo) skojade med mig och min dialekt och härmades med lite överdrift. Han sa: - Tjenare Roffe, huré leget, ska ´ru klippa greset. Då hörde jag ju tydligt hur mitt snack lät i hans öron. Länge leve dialekterna. :D :D :D
/Roffe H
Marsall:
Näästan lite Ebba G...Nice work! :) :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida