Forum > Demolåtar
Dividend - Also sprach Dividendum zu dem Nebelmeer
Piddleton:
Fin ljudbild överlag (pianot är jättefint). Låten är dock lite delad i två. Pianot och syntstråkarna i början har en mjukare ton än trummorna och syntstråkarna i andra halvan. Matbasen (bee-bee-bee-bee-bee-bee-bee-bee) passar i andra halvan men känns lite otymplig tillsammans med pianot och det andra mjuka i början. Jag hade nog väntat en stund med matandet.
Dividend:
Tack P.! Ska noga överväga dina synpunkter inför nästa mix! :)
Dividend:
NY VERRE! (v2)
Fick för mig att uppdatera arret nu när jag har Omnisphere.
Det är inte alls klart och inte ens halvklart. Råd och tips mottages gärna om hur jag kan förbättra arr och ljudbild (mix).
ÄR inte så haj på synthar, men tänkte göra lite sånt och fortsätta på mitt electronica projekt under våren. Behöver ny gitarrist bara.
SÅ ALLA RÅD MOTTAGES TACKSAMT! :D
Ha en trevlig kväll alla!
Per
robblar:
--- Citat från: Wernborg skrivet 23.07.2011, 13:34:24 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 23.07.2011, 13:08:38 ---Fattar dock inte att stämningen skulle vara lika :) :unsure: . Also, är ju så pampig, min är så durig och glad ;)
--- Slut citat ---
Gissar att det är de två inledande tonerna och inte stämningen i första hand som får en del att påminnas om Strauss.
Herregud, den har jag på LP vill jag minnas. :ph34r:
--- Slut citat ---
Jeg synes det låter veldig forskjellig. Din er mye mer finstemt enn Also Sprach. (Linken til Eddi har jeg litt problem med så jeg har funnet en annen)
-Robert
cykeln:
Det är inte ofta jag orkar med syntljud
men i detta fall gjorde jag det
Riktigt bra mix av den klassiska orkesterns piano och 80-talets ljud
Kan nästan höra hur Herrn Nebelmeer brister ut i en Lied där mot slutet
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida