Forum > Demolåtar

Dividend - Also sprach Dividendum zu dem Nebelmeer

<< < (4/8) > >>

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 23.07.2011, 12:42:16 ---Also spracht Zarathustra menar dom tror jag. Stavning?

Bra början detta. Kan bli hur mysigt som helst.

--- Slut citat ---

Helt rätt:

Dividend:

--- Citat från: Eddi skrivet 23.07.2011, 13:02:54 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 23.07.2011, 12:42:16 ---Also spracht Zarathustra menar dom tror jag. Stavning?

Bra början detta. Kan bli hur mysigt som helst.

--- Slut citat ---
Helt rätt:

--- Slut citat ---

W: Stavningen är rätt, men det heter Also sprach (Sålunda talade) Zarathustra. Det är en svit av Strauss.
Men stycket kallas Einleitung, som kan översättas med "upplysning", då människan blir övermänniska i Nietsches Zarathustra (boken) som är en karikatyr på en religiös skrift och en drift med religionen. Ett mästerverk till bok, om ni frågar mig! :)

Fattar dock inte att stämningen skulle vara lika :) :unsure: . Also, är ju så pampig, min är så durig och glad ;)

Wernborg:

--- Citat från: Dividend skrivet 23.07.2011, 13:08:38 ---Fattar dock inte att stämningen skulle vara lika :) :unsure: . Also, är ju så pampig, min är så durig och glad ;)

--- Slut citat ---
Gissar att det är de två inledande tonerna och inte stämningen i första hand som får en del att påminnas om Strauss.

Herregud, den har jag på LP vill jag minnas.  :ph34r:

Dividend:
Jag har den på CD, och som mp3or, hela sviten.

Tack ALLA för lyssning, glada tillrop och konstruktiva kommentarer. (Glömde nog skriva det tidigare!)

Light Head:
En snabbkommentar... det låter Vangelis, så som jag tror det låter när han letar efter ideer.

Trevligt och glatt, och syntigt! Elektroniskt och trevligt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion