Igår efter att ha klippt gräset några timmar och ätit en god middag lyssnade jag igen. Tyckte jag inte hörde någon melodi alls i verserna! Märklig upplevelse, där jag förut tyckt mig höra ganska klara melodier lät det nu som en enda tonsörja!

Jag tänkte att låta den vara kvar som ett avskräckande (midi-)exempel men sen tog jag bort skiten. Lite pinsamt. Trodde inte det var så knepigt att bygga nåt från början i midi. Jag brukar alltid utgå från gitarr och sedan lägga på bas och lite piano som jag spelar in nån strof i taget och sedan korrigerar i midit men från början med midi... utan att spela nåt alls? Nej jag skall aldrig göra om'et.
NU tänkte jag att det är melodin som skall höras och då valde jag i brist på bättre fantasi och omodernt samplingsbibliotek elpianot igen. Kanske döljer det något av de helt inhumana pianotonerna?
Dividend: Jag hoppas du hörde mer än jag igår iaf. Känner mig ljusår från vettig mix så här och ville i första hand få fason på komposition och det är ju alltid kul om den funkar. Tack Per!
JT: Jag ringer jazzakuten idag. Dina fingrar som sagt...vore nåt!
mahan: Se ovan skulle jag vilja säga! Du har så rätt, så rätt. Nej jag skall inte göra musik

på det sättet. Tack för de kloka påpekandena!
Tokai: Tror det är nåt plusackord som gör det lite avigt och nåt med takten, fast den är nog mer till nackdel. Första versionen var nog mer psalmlik. Eq.at basen något. Skall skaffa en annan midibas och funderar på Jamstix som lär kunna spela varierat trumkomp utan färdiga midi-loopar, hur nu det går till? Thnx Tokai, blev uppmuntrad av ditt inlägg!
« Senast ändrad: 23.07.2011, 07:17:28 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves