Kontrollrummet

Studio Drummer väldigt resurskrävande!?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Köpte Studio Drummer (NI), låter väldigt bra, men är väldigt cpu-krävande. När jag kör Superior Drummer
har jag c:a 5 % belastning, med Studio Drummer ligger jag på 50-70 % belastning! NI:s grejer är ju
generellt väldigt tunga, men detta är för mycket tycker jag. Blir nästan oanvändbart, måste ju frysa
spåret dirket.
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Köpte Studio Drummer (NI), låter väldigt bra, men är väldigt cpu-krävande. När jag kör Superior Drummer
har jag c:a 5 % belastning, med Studio Drummer ligger jag på 50-70 % belastning! NI:s grejer är ju
generellt väldigt tunga, men detta är för mycket tycker jag. Blir nästan oanvändbart, måste ju frysa
spåret dirket.

Har tittat på demovideos på Studio Drummer och blev väldigt sugen då det verkar låta bra och ha ett schysst gränssnitt. Men en cpu belastning som e mer än 10ggr så hög än Superior D låter ju väldigt mycket. Är dessa siffror bekräftade av andra användare också? (har inte hunnit kolla runt på internet själv än). Kan ju vara en tillfällighet att just ditt system råkar ut för detta. Om inte så är frågan, är det värt det? Låter det så pass mycket bättre än Superior D (10 ggr bättre)? Vad kör du på för utrustning och vad är dom rekommenderade kraven?

Ska kolla runt lite själv vad som sägs, men om du eller någon annan här har nån ytterligare erfarenhet av Studio Drummer så dela gärna med er  :)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
jag vet inte jag,men nog tycker jag Superior trummorna låter bättre än Demot av Studio drumer! :huh:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Jag har Mac mini Core duo 2,26 med 4 Gb ram. Vad som låter bra är väldigt subjektivt när det gäller trummor
och jag är ingen expert där. Jag var nöjd med Superior Drummer, men det är kul och inspirerande med
olika trummor och dessutom får man en hel del midi-filer med på köpet.

Gränssnittet är väldigt inspirerande att hålla på med. Det måste vara mixern med effekter som gör att
det blir så hungrigt, men å andra sidan så har ju Superior Drummer en hel del sånt också. Det finns ju
möjlighet att ladda in en bantad variant av varje trummset, men det känns inte kul även om man då går
ner c:a 20 % i cpu-belastning. Kanske att dom kan trimma den tills nästa uppdatering.

www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Om jag byter till 64-bitars på Logic, så ligger belastningen ganska stadigt på 50 %. Om jag kör ett
preset på Superior Drummer ( preset 70's), med lite effekter så hamnar jag på c:a 15 %. Tyvärr
funkar inte min Faderport av någon anledning i 64-bitarsläge på Logic. Så åtminstone drygt 2-3 gånger
tyngre är Studio Drummer jämfört med Superior Drummer - i varje fall för mig.



www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2