Kontrollrummet

Crashing down - RamblinMan productions

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RamblinMan productions

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • Facebook-sida
LÅTNAMN: Crashing down
ARTIST/GRUPP: RamblinMan productions
GENRE: rock
LÅTLÄNGD: 4,54
KOMPOSITÖR: Stefan Jönsson
PRODUCENT: Stefan Jönsson
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3
http://www.facebook.com/ramblinmanproductions


Utloggad RamblinMan productions

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
    • Facebook-sida
Som vanligt ha översyn med mixningen och att det saknas trummor...

Ändrade en del på sista halvan av låten. Kan fortfarande inte bestämma mig om nedtempot efter sticket ger låten dynamik eller gör att låten "stannar upp" men lagt kort ligger som dom säger. Har lite olika alternativ i bakfickan och jag får se om jag nån gång längre fram provar dom men just nu får det vara färdigmixat på denna låten. Måste ju ha lite tid till att "dream away och walk on beaches" som jag sjunger  :)
http://www.facebook.com/ramblinmanproductions


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Som vanligt ha översyn med mixningen och att det saknas trummor...

Ändrade en del på sista halvan av låten. Kan fortfarande inte bestämma mig om nedtempot efter sticket ger låten dynamik eller gör att låten "stannar upp" men lagt kort ligger som dom säger. Har lite olika alternativ i bakfickan och jag får se om jag nån gång längre fram provar dom men just nu får det vara färdigmixat på denna låten. Måste ju ha lite tid till att "dream away och walk on beaches" som jag sjunger  :)

T-Rex körde utan trummor från början.
Fast det går väl att ta ner reverbet så det låter ärligare eftersom detta inte är bombastisk arena rock!


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Du har en speciell röst och det gör det hela  intressant....lite Neil Youngfeel...like it...rensa upp i alla gitarrsolon och tajta till dom så är du hemma :) ( i mina öron) Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se