Forum > Färdiga produktioner
Clemens - LOVE
Clemens:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 22.07.2011, 13:25:16 ---Ja vad säger man, mästerligt, och ja, Vangelis referenserna är ju oundvikliga. Otroligt bra uppbyggnad av olika komponenter som kommer och går och för låten vidare, trots sin inneboende monotoni. Det är ju arpeggio-ljudet som dom flesta har påpekat som inte limmar så bra med det övriga. Men där e du nog själv inne på helt rätt spår med att sidechaina och byta ut mot ett annat och lite snällare ljud som gifter sig bättre i mixen. Jag tycker nämligen inte att det ska försvinna för att komma igen eftersom det i mitt tycke är det som ger låten "movement" och att låten nog skulle hamna på tomgång om man plockade bort det på utvalda ställen.
Sketabra!!
Välkommen tillbaka till musikskaparvärlden :)
Micke
--- Slut citat ---
Man tackar! :) ja, arpeggio-prylen få nog hänga med genom hela låten, det lustiga är, eller olustiga,
är att så fort jag ta bort något faller arret som ett korthus, så just nu ett frenetiskt letande efter ljud som funkar och bär upp... :)
Clemens:
--- Citat från: Tokai skrivet 22.07.2011, 17:41:28 ---Jag antar att det finns en tanke bakom det upprepande mönstret med inslag av subtila förändringar. Man vaggas liksom in i en viss stämning. Skulle något radikalt nytt komma in vaknar man kanske upp på ett oönskat sätt.
Jag gillar en speciell "sned" ton som läggs in i slutet på varje vända, med ackord som i sig är rätt så triviala, det skapar en viss spänning. Tyvärr så suddas den ut senare när syntstråkarna (med kör?) kommer in.
Kanske borde stråkarna haka på den där udda tonen eller tystas?
Sköna syntljud är det! Och en lisa för själen.
--- Slut citat ---
Jodå det finns en tanke bakom :P Skall kolla lite på den där sneda tonen, om jag nu fattar vad du menar. Tycker det är ganska kul att med så enkla ackord som möjligt ändå försöka hitta en spänning,men det enkla är oftast det svåra kan jag tycka.. :)
Bribedant:
Stort. Finns djup och distans i x, y och z riktning. Med ett drivet beat bakom skulle den funka bra på ett dimmigt rave party också.
Clemens:
--- Citat från: Bribedant skrivet 24.07.2011, 00:18:41 ---Stort. Finns djup och distans i x, y och z riktning. Med ett drivet beat bakom skulle den funka bra på ett dimmigt rave party också.
--- Slut citat ---
Musik i 3D då... :lol:
robc:
Hej, låter rikrigt bra det här. Lite enformigt , men det är ju så det ska va !
robc
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida