Kontrollrummet

Behöver seriös kritik och tips på mina mixar!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rifkin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
  • Listen! Do you smell something?
    • Visa profil
http://www.facebook.com/pages/Dorm-Patrol/174120999268854?sk=app_178091127385
Där i bandpage spelaren kan du höra låtarna jag spelat in och mixat själv!

Dessa tre låtarna är de tre senaste som jag skulle vilja få lite kritik på, är själv ganska nöjd men känner att jag nått mitt tak och måste utvecklas, lite tips hade jag verkligen uppskattat!
-Straight out
-Keep it Real
-Time to get wasted


Tack på förhand! :)
HOMOFILMJÖLK


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Rifkin!
Kul att du bjuder på din musik här på KR. Det där med att slänga upp en länk med tre eller fyra låtar för kommentering känns lite stressigt. Vore mycket bättre om var låt fick sin egna tråd så hålls tankar och kommentarer bättre under kontroll, eller hur.

Och sen kan man ju börja med att slänga upp alster på "halvfärdiga demon" då man söker efter kritik och tips, vilket du ju gör. Okei, du säger åxå att du är nöjd med resultatet nu, så då kan man ju slänga upp på "färdiga" avdelningen.

Sen kunde det vara kul att se typ "vem, var, när, hur" inverkat på låtarna, det finns en bra uppställning för detta som brukas här på KR...

      LÅTNAMN:           
      ARTIST/GRUPP:     
      GENRE:               
      LÅTLÄNGD:           
      KOMPOSITÖR:       
      TEXT:                   
      EV. MEDVERKANDE:
      INSPELNINGSÅR:     
      FORMAT:               

Här kom det officiella gnället, nu ska jag börja lyssna! :D

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad rifkin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
  • Listen! Do you smell something?
    • Visa profil
Tjou Rifkin!
Kul att du bjuder på din musik här på KR. Det där med att slänga upp en länk med tre eller fyra låtar för kommentering känns lite stressigt. Vore mycket bättre om var låt fick sin egna tråd så hålls tankar och kommentarer bättre under kontroll, eller hur.

Och sen kan man ju börja med att slänga upp alster på "halvfärdiga demon" då man söker efter kritik och tips, vilket du ju gör. Okei, du säger åxå att du är nöjd med resultatet nu, så då kan man ju slänga upp på "färdiga" avdelningen.

Sen kunde det vara kul att se typ "vem, var, när, hur" inverkat på låtarna, det finns en bra uppställning för detta som brukas här på KR...

      LÅTNAMN:           
      ARTIST/GRUPP:     
      GENRE:               
      LÅTLÄNGD:           
      KOMPOSITÖR:       
      TEXT:                   
      EV. MEDVERKANDE:
      INSPELNINGSÅR:     
      FORMAT:               

Här kom det officiella gnället, nu ska jag börja lyssna! :D

h.   johan


Skall tänka på det! Fortsättningsvis skall detta utförande användas!

Kom med kommentarer nu!!
HOMOFILMJÖLK


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Lyssnade på Straight out och Time to get wasted i mina mp3-lurar till laptop. Ni är skitduktiga! Härlig energi. Mixen låter helt ok men har inga specialkunskaper i denna genre. Bra tryck i mastern utan att det distar. Lägg gärna upp låtarna en i taget som Mahan påpekar, det ökar chanserna till feedback.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Okei då kör vi...
Låtarna e ju helt okei, arret typiskt och bra för sin genre, ljudbilden är ju till sista plats upptagen och enligt mitt öra så borde kompressorn på mastern minska betydligt för att få till en dynamisk slutprodukt. Trummorna och basen slåss om utrymmet, och eftersom trummorna oftast vinner så låter det stundom lite basfattigt.

Sången (är det du?) är det som lyfter låtarna, jäkligt snygg sångröst och dom adderade stämmorna sitter åxå fint.

För att analysera vidare behöver jag lite mer info om bandet, är det ett "onemanband" dvs har du gjort allt själv? Och helst som jag redan sa skulle jag se att en tråd för var låt, underlättar kommenteringen, nu blir det bara så där...

Kort sagt då, snygga men överkomprimerade "internationella" låtar! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Med så många låtar är det inte möjligt för mig att göra annat än att kommentera att materialet låter bra och det är liknande sound på alla låtarna vilket säkert är bra då man ska göra en platta.

Jag har bara lyssnat i laptopens högtalare och där låter det som vilken musik som helst i radio. Tycker ni/du har lyckats bra med det här materialet. Så tyvärr har jag inget kreativt eller givande att komma med som skulle kunna ta dig längre i mixandet.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Så släng upp låtarna som enskilda alster så får du den respons du villa ha, OK?

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............