Forum > Demolåtar

Wernborg - Nu börjar livet om igen - Ny mix + slutsolo 18/7

<< < (2/5) > >>

martinm:
Visst blir det ofrånkomligt att tänka Winnerbäck när man hör det här. Jag tycker det är bra genomgående och inte för långt. De käcka trummorna ger det hela en tysk ompa-bompa-felling men det är ju glatt o trevligt.
 :P

mahan:
Tjou W!
Typ såna sånger har jag åxå gjort längs åren och jag vet att när dessa alster spelas upp för "offren" så är nästan alltid n ärvarandes ögonvrår fuktiga. När man gör en sång åt nån när och kär så finns där en så jäkla stor känsloladdning som inte går att mätas ens med bästa KR-mått.
För en utomstående som inte känner till textinnehållet och allt annat som har med relationer att göra kan låtar som dessa kännas lite naiva men det är säkert att den som har den äran att få (eller kunna) göra dylika uppvaktningslåtar känner sig väldigt nöjda eftersom i dessa fall responden alltid är mycket positiv!

så...
När man e förtti
och lite dirthy
så mår man prins
om en öl det finns...

Så om denna version fick godkänt av sköna tjocka släkten så ställer jag mig bakom dom! :)

h.  johan

Eddi:
Ett synnerligen käckt arrangemang i bästa Lars Winterdäck-stil - finns inga nits här inte - tror du han lever till 80? En kan ju hoppas.

Wernborg:

--- Citat från: martinm skrivet 16.07.2011, 14:18:14 ---Visst blir det ofrånkomligt att tänka Winnerbäck när man hör det här. Jag tycker det är bra genomgående och inte för långt. De käcka trummorna ger det hela en tysk ompa-bompa-felling men det är ju glatt o trevligt.
 :P

--- Slut citat ---
Kul att det uppskattas. Tysk oompa kan ju aldrig va fel.... Eller?  :D

--- Citat från: mahan skrivet 16.07.2011, 21:53:16 ---Tjou W!
Typ såna sånger har jag åxå gjort längs åren och jag vet att när dessa alster spelas upp för "offren" så är nästan alltid n ärvarandes ögonvrår fuktiga. När man gör en sång åt nån när och kär så finns där en så jäkla stor känsloladdning som inte går att mätas ens med bästa KR-mått.
För en utomstående som inte känner till textinnehållet och allt annat som har med relationer att göra kan låtar som dessa kännas lite naiva men det är säkert att den som har den äran att få (eller kunna) göra dylika uppvaktningslåtar känner sig väldigt nöjda eftersom i dessa fall responden alltid är mycket positiv!

så...
När man e förtti
och lite dirthy
så mår man prins
om en öl det finns...

Så om denna version fick godkänt av sköna tjocka släkten så ställer jag mig bakom dom! :)

h.  johan

--- Slut citat ---
:) Tack ska han ha. Kul tillägg där också  :D
Dock så tycker jag nog att den kan stå på egna ben utan att man känner till historierna kring dom fåordiga verserna. Trots att den ursprungligen riktats direkt till födelsedagsbarnet.

--- Citat från: Eddi skrivet 16.07.2011, 23:54:24 ---Ett synnerligen käckt arrangemang i bästa Lars Winterdäck-stil - finns inga nits här inte - tror du han lever till 80? En kan ju hoppas.

--- Slut citat ---
Perfekt, tack.
Ja det får vi hoppas. Och att "Om du lämnade mig nu" fortfarande ligger kvar på svensktoppen då.  :D

Wernborg:
Har gjort lite åtgärder enligt tips och eget tycke.

Klippt bort klockspelet i verserna samt några mindre lyckade passager. Även sänkt något i volym.

Högpassfilter på alla spår. Tror jag fick bort lite onödig energi till förmån för mastervolymen.

Ökat elbasen kring 200.

Tagit bort lalala-sången i slutet och spelat ett gitarrsolo istället.

Sänkt bastrumman.

Ny version längst upp.

:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion