Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Not Without You feat. MaxB

<< < (2/9) > >>

equality:
Fint! Schlageraktigt men ändå inte. Snabba löpningen på el-/ akkegitarr och nån gång på pianot gillas. Tycker låtbygget rakt igenom funkar. Sång önskas.

jonnerstone:
Skulle vilja höra detta med sång för att kunna utröna huruvida arret funkar. Trummor och synthar låter modernt och där har du fått till ett bra "in your face" sound" Dock så skulle trummorna behöva lite variation, även kanske bryta av med en lo-fi trumloop nånstans. Kompgitarren i bakgrunden vet jag inte vad den gör där. Den låter ärligt talat inte så rolig och malplacerad....den låter typ fritidsgård. Ta bort, gör om och gör rätt. En kompgura med bra tryck och attityd vill vi ha.

Ska bli intressant att höra med sång, för det finns ju potential för en grym sångslinga, se bara till att den är genomarbetad och väl utförd. Dvs lägg ner ordentligt med tid och gör om saker som inte låter bra och klipp och klistra tills du har sång och en slinga som sitter som smäcken  :)

Kör hårt och låt det få ta sin tid, det finns ingen som klockar dig  :)

Allt gott

Micke

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.07.2011, 17:00:57 ---Så nu har du poppat till det med ett piano-eko och en distgitarr till vänster.
Jag upplever ekostudsen på pianot som lite för mycket smör på brödet men det är jag.

Partiet som kommer vid 69 tycker jag är gulligt. Det har fått en plats i mitt hjärta.
Finns en motsvarighet i en låt av italienska gruppen PFM.

--- Slut citat ---
Kan hålla med om att pianot fick liiite för mycket delay ändrar det till nåsta version. Dist guran är ju en ersättning för ackeguran som blev helt fel vid transponering från 80-96 bpm. Tror dock att den är skruvad för mycket fixar sig i nästa version. PFM har du hänvisat till tidigare men inte för mina låtar tror jag - kul.
 :D Tack för tyck MaxB

--- Citat från: Gurano skrivet 08.07.2011, 18:00:53 ---Hej
Låter bra som grund, men sång behövs. Tycker att ljudet är lite jämntjockt och behöver lättare partier där dimman lättar liksom. Det är nog den digitala? basen som tjockar ljudet? Tycker att kompgitarren (om det nu är gitarr?) är för låg.

Tja det var lite från mig ;)

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---
Alltid lika bra råd från dig Gurano. Guran kommer att accentueras mer  - basen är digital men jag kommer att dubbla med en riktig i nästa verre, ett lättar parti utan dimma är också initierat.
 :D Tack för tyck Gurano

--- Citat från: equality skrivet 08.07.2011, 18:03:03 ---Fint! Schlageraktigt men ändå inte. Snabba löpningen på el-/ akkegitarr och nån gång på pianot gillas. Tycker låtbygget rakt igenom funkar. Sång önskas.

--- Slut citat ---
Tja schlager - kanske det inte mig emot men när min voice kommer på så faller det nog som en sten ändå :lol:
Tack för tyck EQ  :D

--- Citat från: jonnerstone skrivet 08.07.2011, 18:07:05 ---Skulle vilja höra detta med sång för att kunna utröna huruvida arret funkar. Trummor och synthar låter modernt och där har du fått till ett bra "in your face" sound" Dock så skulle trummorna behöva lite variation, även kanske bryta av med en lo-fi trumloop nånstans. Kompgitarren i bakgrunden vet jag inte vad den gör där. Den låter ärligt talat inte så rolig och malplacerad....den låter typ fritidsgård. Ta bort, gör om och gör rätt. En kompgura med bra tryck och attityd vill vi ha.

Ska bli intressant att höra med sång, för det finns ju potential för en grym sångslinga, se bara till att den är genomarbetad och väl utförd. Dvs lägg ner ordentligt med tid och gör om saker som inte låter bra och klipp och klistra tills du har sång och en slinga som sitter som smäcken  :)

Kör hårt och låt det få ta sin tid, det finns ingen som klockar dig  :)

Allt gott

Micke

--- Slut citat ---
Jag ska berätta en hemlis - när det var dags för om-arrning efter taktbytet så tog jag en lyssning på BB´s senaste och fick där lite inspiration till förändringar om man så säger. Att det sedan är helt skilda stilar på nåt vis är ju en annan historia. Sång finns men jag måste skriva klart den och sjunga in den - så du får väl återkomma då.
Tack för tyck Micke och för dubbel input får man väl säga  :D

Eddi:
Nu en tredje version med sång, kör och mellanspel tacksam för kommentarer om vad som kan bli bättre :D

En kommentar är visserligen given : en annan sjungare tack! Men om ni ser runt det lilla problemet kanske, kommentarer på sången helt ok men den kan knappast bli bättre tror jag dessvärre.

Edit: En 4:e version nu uppe. Jag lider av en illusion om att min röst å naturelle "borde" vara tillräckligt bra men det är den ju inte B) Så jag jagade fram ett gäng med pluggar och processade rösten så att jag nu kan säga att jag är hyfsat nöjd - om det räcker återstår ju att se. Mellanspelet var lite för långt oxå så jag halverade det typ.

Comments alltid välkomna :)

Eddi:
Skönt var det att ingen tycks ha lyssnat på version 4 som var lite murrig och burrig här kommer i alla fall version 5 som jag till slut är rätt så nöjd med mixmässigt.
Men kommentarer alltid välkomna - speciellt från Micke nu då men även alla andra. (Det finns tre Micke som jag känner till  :lol: )

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion