Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Not Without You feat. MaxB
Wernborg:
En speciell låt helt klart som jag tyvärr tycker att du dränkt i en lite för märklig mix och lite för spretig gitarr. Skulle vilja ha i stort sett allt renare och klarare. Jag är betydlig bättre polare med din låt än din ljudbild här.
:)
MaxB:
Har du fått hem zip-filen? En till fulmix med dessa filer där jag inte drar i spakarna hela tiden:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Eddis_NotWithoutYou_withMaxBs_GuitarAndChoir.mp3[/mp3]
Är lite imponerad av gratisprogrammet Audacity (på arbetsdatorn). Här kan man faktiskt grovmixa. Längst ner mp3DirectCut.
Eddi:
--- Citat från: Wernborg skrivet 15.07.2011, 17:25:32 ---En speciell låt helt klart som jag tyvärr tycker att du dränkt i en lite för märklig mix och lite för spretig gitarr. Skulle vilja ha i stort sett allt renare och klarare. Jag är betydlig bättre polare med din låt än din ljudbild här.
:)
--- Slut citat ---
Tack för tyck W :D
Ny version uppe
Version 6 med MaxB på guror och kör
Har tagit bort min fritidsgårdsacke och mina falska körer, sänkt verb på leaden, rensat i basspåret samt sänkt volymen en del och slutligen dragit ner på komprimeringen - så hur låter det nu då?
MaxB:
Kolla över egna gitarrer i de två delarna som avslutar första vid 198 andra vid 200.
Ändra på en av dessa som inte är unison med den andra (eller testa min mittengitarrs slut-toner på de två delarna). Annars tycker jag låten växt till sig bra nu!
Wernborg:
--- Citat från: Eddi skrivet 15.07.2011, 19:47:05 ---Version 6 med MaxB på guror och kör
Har tagit bort min fritidsgårdsacke och mina falska körer, sänkt verb på leaden, rensat i basspåret samt sänkt volymen en del och slutligen dragit ner på komprimeringen - så hur låter det nu då?
--- Slut citat ---
Fortfarande ganska stökig. Soundet på sången tycker jag drar ner intrycket på hela låten. Jag kan liksom inte slita öronen från det allt annat än sköna ljudet på din röst. Har du eq-at sångspåret. I så fall känns det som du förstärkt den absolut jobbigaste frekvensen istället för att sänka den??
Nu så här vid andra lyssningen noterar jag också att hihaten lever sitt egna lilla liv. Sånt kan vara helrätt, men tycker nog tyvärr att den bromsar flytet i låten en hel del. En "vanlig" hihat i åttondelar kanske istället?
Keep rocking!!! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida