Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Not Without You feat. MaxB
Eddi:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 11.07.2011, 16:32:33 ---Har tyvärr ingen bra lyssning för tillfället. Men tar mig en ordentlig lyss imorgon :)
--- Slut citat ---
Kul ser fram emot det.
--- Citat från: karl skrivet 11.07.2011, 17:30:18 ---Nice 70-talsfeel....får lite Bowievibbs av versen( kanske stråkmaskinssoundet bidrar)...gillar gitarrsvansen efter refrängen och sticket....kanske sången bör styras upp i refrängen annars kalas...få som skriver sådana låtar numera :) Nice / Allt gott O.
--- Slut citat ---
Och här trodde jag att jag gjort nåt modernt :P Du har rätt om refrängen duckade för ett P och det blev lite fel sen tror jag att körerna trots pitch (till skillnad från leaden) låter opitchat hur nu det kommer sig.
Tack för tyck Ove :D
--- Citat från: 91:an skrivet 12.07.2011, 11:02:30 ---Har bara hört senaste versionen och gillar den, speciellt dina fills och breaks. Ger mycket bra kontrast i låten. Sången känns möjligen lite för deformerad av pluggar, kanske ett badrumseko hade räckt ungefär som Lennon brukar ha? I övrigt är arret lite i hans anda, helmysigt.
--- Slut citat ---
Ja det finns en hel del pluggar där bland annat ADT (Lennon-pluggen) men jag kom fram till att min röst egentligen inte passar så bra på denna så nåt radikalt behövdes göras.
Tack för tyck 91:an :D
bjurte:
Tjosan Eddi!
Nu har jag inte läst vad dom andra skrivit,men här är några reflektioner från ' Världens Ände '
Jag hör en massa fina melodier i det här,men den där basen!!! Den smetar in sig överallt och tar överhanden och stökar till.
TRor låten skulle vinna på en lite diskretare dito...
MaxB:
--- Citat från: uriah skrivet 12.07.2011, 15:29:02 ---Tjosan Eddi!
Nu har jag inte läst vad dom andra skrivit,men här är några reflektioner från ' Världens Ände '
Jag hör en massa fina melodier i det här,men den där basen!!! Den smetar in sig överallt och tar överhanden och stökar till.
Tror låten skulle vinna på en lite diskretare dito...
--- Slut citat ---
Det med basen har inte jag tänkt på men funderar på en diskret kompis-komp-gitarr på vänstersidan... hmm, varför inte?
Tokai:
Jag lyssnar väl på senaste versionen, har inte hört dom andra.
Du har utvecklats mycket vad gäller stadga i kompet.
Dina låtar är väldigt egna. Och du har ett speciellt sätt att sjunga. Men fattar ändå inte att på vissa partier, refrängen väl?, sjunger du ganska ostämt.
Ja menar du fixar det rätt så bra på andra ställen.
Och jag är säker på du hör det också. Varför inte ta om det tills det blir rätt? Eller är du alltför het på gröten?
Sen undrar jag om gjort något med sångljudet? Om inte, en ny mikrofon vore kanske något
Beska kommentarer från någon som ändå älskar din egensinnighet och som smart låtskrivare.
mahan:
Tjou EDDI!
Hur bra som helst detta alster, nu gäller det bara för dig att övertyga alla lyssnare om samma sak. Så lite mer POWER i sången, dra på så att texten blir sittande och inte undrande. Kompet är modell EDDI och det gillas, lite mindre kompress på slutet önskas dock, annars lider vi av minskad dynamik. Så nästa mix bör innehålla ....
minst en påse dynamik och sen en halva kosken..... korva då! :) :D
Trummor finns åxå med andra sound... du vet att jag måste säga detta! :P
Så ner på volymen på alla tracks, då behöver du inte komprimera allt till döds. Det där lät ju nästan dramatiskt men innehåller en stor sanning!
ha det bra o kör hårt EDDI! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida