Kontrollrummet

Damen med slöjan - Tokai

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Hejsan Piddleton!
Tack för att du lyssnat och tyckt till. Ja, ibland kan man bli lite lurad av vad det egentligen handlar om, känner igen det. Har i och för sig inget emot singer-songwriter - är vi inte alla det som sjunger egna komponerade låtar?
Upprepningarna i "refrängen" i den orientaliska biten är nu inte så ofta förekommande som i ursprungsuppförandet, sas. Då gick det ett i ett.


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Fin idé med musik till konst :P

Du förmedlar bra, det är fantasieggande och du sjunger känsligt kring det.
Kul med det orientala inslaget här.

Bra!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Hello Marre!
Man rotar desperat i alla byrålådor efter text som man lämnat efter sig under alla år för att hitta något man kan göra en låt av, och hittade en gammal uppsats som jag skrivit - om illusionen. Skrev ner några textrader och vips så var melodin där.
Bra att du gillar det orientaliska. Vissa har varit kritiska mot det, men det är faktiskt viktigt som jag ser det.

Tack för att du gillar och speciellt min sång  :wub:


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Lyssnade i högtalare och hörde inget jag kan hugga på. Gott hantverk.
Stilbytet mot det asiatiska gjorde väl inte låten bättre men funkade. Hade hellre sett en utveckling av det inledande lunket.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Jay Thomas

  • Gäst
Härlig musik till en vacker tavla! :) Snyggt inspelat och proddat! Lite avis ska jag erkänna! ;)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Hej Bribedant! Kul att du gillar min ihopsnickrade låt. Jag betraktar den fortfarande som halvfärdig.
Men tack vara allas åsikter kan jag nu ta vara på de olika möjligheterna som kan utveckla låten. Tack för kommentar!

Jay Thomas, hejsan! Fin målning är det och som inspirerar. Jättekul att du gillar! Tack för tyck!


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Min egna speciella variant. Jag har den på väggen framför mig  ^_^
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist