Forum > Demolåtar

Damen med slöjan - Tokai

<< < (3/9) > >>

Wernborg:
Vilken härlig känsla i låtens intro, första vers och de första raderna av "damen med slöjan...". Din röst kommer verkligen till sin rätt här, och du förflyttar mig raskt till Bo Kaspers första jazziga platta. Deras klart bästa för övrigt. Sen tycker jag tyvärr du tappar bort dig och låten i en tablas och orientorgie, samt alldeles för många "damen med slöja".

Renodla arret och skriv mer text blir mitt förslag. En väsig sax hade varit mysig som svarade lite på sångfraserna.

Som sagt. Fram till tablasen är det fanimej briljant. Hade varit kul om det fortsatte lika underbart.

"Hon är så fin, målad av Roslin" - en underbar textrad. Undra om hon inte fnissar lite bakom slöjan också?

Mix och sånt låter kalas.

Dividend:
Hehe, ok jag såg följande i texten (har inte lyssnat på låten än, och ännu mindre sett konstverket (eller det kanske jag har?)), men som du ville :lol:

(En) Målad kvinna
hur ska jag hinna
med alla tankar
bland verken vankar
bakom sitt tyg 
är hon nog blyg

Ska lyssna på låten strax :)

Dividend:
Ok nu har jag lyssnat, och målningen kände jag till.

Jag gillar för versen, men har lite svårt för refrängens mantra, tror att texten i refrängen (som iofs är uttrycksfull när man läser den) bör byggas ut med en andra rad, av nåt slag?

Du skulle liksom lika gärna kunna sjunga "hare krischna hare krishna, hare hare" ett par gånger. Känns konstigt så här :D

MaxB:
För många upprepningar av "Damen med slöjan" istället för nya finesser. Gillar också början och en bit in sen är tempot i kombination med upprepningarna för mycket. Och tablas spelas helst på annat sätt.

karl:
kul med något annorlunda, tänker att vi är alla ensamma i skapandeprocessen där dom innersta känslorna kommer fram i både text och musik...har ingen kritik att ge men det gav mig en stunds skön lyssning....och det är väl det det handlar om....att det når sin mottagare...tavlor som musik :) Allt gott karl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion