Jag har ju egentligen inte en susning var denna låt ska ta vägen - samtidigt som det är kul att få så mycket kommentarer som jag inte känner att jag riktigt kan svara upp emot men jag gör ett försök:
Popklassikerfeeling på första halvan..eller introt....sedan blir det kanske inte riktigt min typ av pannkaka men det håller som Z skriver ovan som två låtar. Go get it!
Jo håller med att det är som två låtar dvs två varianter av sång kan läggas på och just nu vet jag inte vartåt det lutar.
Tack för tyck Bengan

Ja jag gillar tecnovarianten med asiatiska pannkakor 
Rent kommersiellt hade jag satsat mina slantar på den varianten,kan bli nåt stort.
Sång - !!!!!
Hade gärna hjälpt dig men textskriveri och stugliv går inte ihop...Bärs och stugliv,jorå - det funkar finfint 
Mike
Har själv semester nu och det är gott. En röst för techno noterar jag och det var kanske oväntat från dig Mike men ganska så vägvisande. Texten är inte påbörjad alls eftersom jag inte vet vart vi är på väg men jag har en tjej i tanke för sången faktiskt - en som inte hänger på KR - vi får se. Tack för tyck Mike

Den här har gått mig förbi. Mycket bra grund och jag antar att du har en sångmelodi i huvudet. Låter ju helt och hållet som en singback juh! Vilar nån slags 60-talsschlagerkänsla över stycket i mina öron - typ "Lyckliga gatan". Breaket fr 01:35-55 är ju hur bra som helst. Som vanligt har jag åsikter om produktionen men ditt låtsnickeri håller som alltid hög klass.
Det framgår inte riktigt men med tanke på referensen Lyckliga Gatan så antar jag att du du föredrar icke-technovarianten. Jag älskar dina insiktsfulla analyser av mitt låtsnickrande och det är klart att jag håller med breaket är jag toknöjd med. Som sagt vi får se vart det lutar Tack för tyck Micke.

Tror det här kan bli skitbra, Eddi
Naturligvis gillar jag de Beatlesaktiga nergångarna! Övrigt i låten är kanske lite mycket varning för 60-tals smörsång. Så det krävs att en bra melodi görs här. Tycker mig höra den i introt med pianot. Men sjunger du som Roy Orbinson så är det ok.
Versionen med loppade trummor låter mer hit, men samtidigt mindre personligt. Föredrar nog versionen utan
Ok ännu en röst för retro tack för det. Tror inte min röst passar även om den kanske liknar Roys på vissa sätt. Och du har rätt en riktig brainstorm krävs runt melodien oavsett vilken version det blir. Tack för tyck Tokaien

Hej Eddi, jag tycker låten är finstämd men trummorna och Finlandsbåts-orgeln tar bort en del av den känslan. En finstämd sång på ett renare arr tror jag skulle göra melodin mer rättvisa. Kanske en acke på vissa partier? Less is more.
Nu blir jag ännu mer scizzad är tidigare

Finlandsbåtsorgeln? Ofta har jag min VB3 med men inte i den här låten undrar om du inte har blandat ihop min låt med Mahans senaste - i alla händelser tack för tyck

« Senast ändrad: 06.07.2011, 01:10:08 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se