Kontrollrummet

Sommarskymning (Dividend och Marruschkka)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
LÅTNAMN:Sommarskymning
ARTIST/GRUPP:Rosqvist: allt instrumentalt, Marruschkka:alla sång/stämmelodier
GENRE:Klassisk
LÅTLÄNGD:3:21
KOMPOSITÖR:Dividend
PRODUCENT:Dividend
EV. MEDVERKANDE:Marruschkka
INSPELNINGSÅR:2011
FORMAT: mp3

Så blev den någotsånär klar, jag har sjungit in en andrastämma till leaden samt lite mer mixtrix från Divi här.

Blev det bra?

Jag känner mej rätt nöjd så här långt, så vacker melodi att stämma in sig på :rolleyes:

På´n bara nu då!!

/Marre
« Senast ändrad: 25.06.2011, 02:10:10 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Okej jag upplever att något saknas men kan inte sätta fingret på vad det är. Dina körstämmor Marre, tror jag skulle vara något som backar upp en sång med genomsomrig svensk text.

Jag tror att melodin som initialt spelas med cellosound ska ha färre toner. Inbillar mig att det skulle bli annorlunda om melodin spelades på keyboard.

Cellotonen ska den 118-120 vara falsk eller inte - är det något busigt påhitt där?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Okej jag upplever att något saknas men kan inte sätta fingret på vad det är. Dina körstämmor Marre, tror jag skulle vara något som backar upp en sång med genomsomrig svensk text.

Jag tror att melodin som initialt spelas med cellosound ska ha färre toner. Inbillar mig att det skulle bli annorlunda om melodin spelades på keyboard.

Cellotonen ska den 118-120 vara falsk eller inte - är det något busigt påhitt där?

Ja, MaxB, jag har ju inte tänkt i de banorna med en somrig text då jag känt att detta stycke inbjudit till svävande ordlösa sångslingor, men där finns ju oxå en melodi som man kan göra nåt av, med text då. Sant :)

Skriver du texten då? :D

Ang. den initiala melodin på cellon hälsar Dividend att han inte håller med, och jag kan inte heller tycka att den ska ändras; det är ju så vackert i introt?

Cello-tonen vid 118 ska fixas!!

/Marre

Tack för fin feedback :rolleyes:


https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou på er MarDiv!
Av en låt som heter sommarskymning väntade jag mig ett mycket lätt och svävande alster men tji fick jag. Detta är en kraftig, med  stundom stora dramatiska inslag laddad låt som med skickliga händer och skicklig strupe borde få ett kraftigare namn... höststämningar kanske.

Så det enda jag kan såga på e ju då låtnamnet :)

Håller med om att en sång med text skulle sitta fint, nu blir Marres snygga stämmor jämnställda med resten av instrumenten, en damkör med två stämmor. Vet ju att de där med text e knepigt men så fint som detta alster låter så vore det nog värt mödan, kanske nån pennstark KR:are kunde skriva till nåt.

Hursomhelst... BRA JOBBAT (Stiligt "Per-sound" åxå)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
 
Okej jag upplever att något saknas men kan inte sätta fingret på vad det är. Dina körstämmor Marre, tror jag skulle vara något som backar upp en sång med genomsomrig svensk text.

Jag tror att melodin som initialt spelas med cellosound ska ha färre toner. Inbillar mig att det skulle bli annorlunda om melodin spelades på keyboard.

Cellotonen ska den 118-120 vara falsk eller inte - är det något busigt påhitt där?


Nu har en text kommit fram  :)

Det blir som du vill, tack för lyssning :)

Tjou på er MarDiv!
Av en låt som heter sommarskymning väntade jag mig ett mycket lätt och svävande alster men tji fick jag. Detta är en kraftig, med  stundom stora dramatiska inslag laddad låt som med skickliga händer och skicklig strupe borde få ett kraftigare namn... höststämningar kanske.

Så det enda jag kan såga på e ju då låtnamnet :)

Håller med om att en sång med text skulle sitta fint, nu blir Marres snygga stämmor jämnställda med resten av instrumenten, en damkör med två stämmor. Vet ju att de där med text e knepigt men så fint som detta alster låter så vore det nog värt mödan, kanske nån pennstark KR:are kunde skriva till nåt.

Hursomhelst... BRA JOBBAT (Stiligt "Per-sound" åxå)

h.   johan

Nu är det på  g med sång och text!!

Tack Mahan, du är en klippa :P
Återkom gärna :D

/Marre

« Senast ändrad: 26.06.2011, 01:36:00 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan