Forum > Färdiga produktioner
Biscuit Barney - Tiga är Guld
Åsa:
Biscuit Barney - worth waiting for!
Slängde ett getöga på Kr innan jag tänkte stänga ner datorn för kvällen och glad är jag för det, det var liksom meningen! Har lyssnat två gånger och ja, jag är helt såld. Den här låten är för mig er bästa hittills, låten sätter sig omedelbart, allt låter SÅ bra och sången är ruskigt bra. Skitbra, finns inget mer att tillägga.. förutom jag nog skulle vilja kanske att ni eventuellt tog upp leaden lite lite ;) Ja förjäkla bra är det, radiohit direkt! En hit för mig iallafall :wub:
Jag är ett stort Biscuit Barneyfan :D
bjurte:
Bra låt med skitbra text.
Suverän mix.
Tänkte först skriva att jag saknar lite brilljans,men efter 3 lyssningar till så vete fn... Den är nog tillräcklig.
Wernborg:
--- Citat från: Eddi skrivet 23.06.2011, 00:06:41 ---Jag tokgillar texten oc håller med till 100% de ska ha sig en känga de där besserwissrarna :lol:
Ska tillägga att jag lyssnade en gång utan att läsa texten vilket fick till följd att jag uppfattade "att tala är silver att tiga är guld" men det tog typ halva låten och lite till samtidigt konstaterade jag för mig själv att ska de kriga med Kent så borde man ju faktiskt höra vad hooken är - vilket man inte riktigt gör med ert språk. Skulle gärna ha hört denna på Stockholmska om man säger så det hade lyft det hela betänkligt. Låten som sådant och arret är bra.
--- Slut citat ---
Just exemplet med Kent tycker jag haltar ordentligt. Jocke Berg har väl norra Europas sämsta artikulation. :D
Dividend:
Stockholmska hade sänkt det. Gillar själv attityden och uttrycket i sången, men jag är kanske lite jävig. :)
Själva låten är väl inget jag kommer att lyssna igen på, men det låter bra iaf! Bra jobbat med mix och sång!
MaxB:
Fungerar mixmässigt i min laptops simpla högtalare. Men efter tre lyssningar vet jag fortfarande inte vad det handlar om, jo - tala är silver - tiga är guld. Det handlar det om.
Jag gillar den dialekt det framförs på och tycker att dialekten är en viktig del i era låtars charm. Detta är hittills inte den bästa i mina öron men hooken fastnade farligt fort.
Nu ska jag också lyssna med lurar och kolla texten.
Bra ljud som bara den!
Vilken håller sig till originalet?
Texten: DE SÅRAR, KRÄNKER, BRÄNNER HÅL
Sången: DE KRÄNKER, SÅRAR, BRÄNNER HÅL
Skitbra att korta ner en takt så det blir 8 + 7 takter i taldelen. Det är knappt så man märker det men på ett omärkligt sätt blir det ännu mer driv i låten. Fiffigt snickrande!
I sista fyra raderna skulle det passa super att omärkligt bygga upp ett fallande arpeggio, som avslutar låten då den tonar ut.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida