Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Pride
Harmonica mike:
Låtnamn: Arbetsnamn - Pride
Artist:Hm
Kompositör/Text:Hm
Ev,medverkande:Nope,just me so far..Men det får bli en guralirare på denna så småningom,mitt lir suger
Genre:Inte en aaaning
Tillverkningsår:2011
Format:mp3
Hej alla Kr:are.
Det var inte igår som jag postade nåt eget.Nåväl,denna kom till igår under ett sångjobb åt en polare.Snabb lirade in allt och skrev lite text.Mixat lite idag samt infogat en tvärvändning i låten.Inte tänkt att det skall bli någon solskenshistoria då den handlar om livets baksidor.Första delen är därför ganska snäll.Sen brakar det lös,ungefär som i en risig relation - ja ni fattar.
Efter B-delen så skall det givetvis in mer,men det får bli efter midsommar.
Min fråga då:
Har jag varit för djärv i B-delen?
Sen kan jag tillägga:Såga på som vanligt
Har jag nåt mer att säga:Jo,trevlig midsommar på er.Här uppe i Boden regnar det,60mm på 2 dar..Och det ser mörkt ut till midsommar..
Mike
mahan:
Tjou Mike!
Håller på att ladda ner, sommarstuge webben strular som vanligt. Sen knallar jag upp till sommarstudion o då blir det lyssning av. Kul att du hittat gnistan till musikvärlden igen!
h. johan
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 21.06.2011, 11:26:18 ---Tjou Mike!
Håller på att ladda ner, sommarstuge webben strular som vanligt. Sen knallar jag upp till sommarstudion o då blir det lyssning av. Kul att du hittat gnistan till musikvärlden igen!
h. johan
--- Slut citat ---
Hej Johan.
Jo det har varit ganska stiltje här ett tag på musik fronten,men nu känns det kul igen.Denna är rätt kort i nuvarande tappning,men det blir mer efter midsommar..
Ser framemot vad du anser om mitt galna B-stick :D
Mike
Jay Thomas:
God prod som vanligt! :)
Däremot känner jag igen temat något alldeles. Någonting "Want you to want me" med en 70-tals grupp, Lobo tror jag att de hette.
Annars ett bra hantverk som vanligt! :) Fingarna och musiknerven har inte vissnat inte. :D
MaxB:
Skönt att höra att du är igång HM!!!
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 21.06.2011, 11:35:31 ---God prod som vanligt! :)
Däremot känner jag igen temat något alldeles. Någonting "Want you to want me" med en 70-tals grupp, Lobo tror jag att de hette.
Annars ett bra hantverk som vanligt! :) Fingarna och musiknerven har inte vissnat inte. :D
--- Slut citat ---
Det blev anorlunda då refrängen kom in annars var det ganska lika "Want you to want me", vars refräng är svindlande lik "I believe in music" som är en av mina gamla favoriter:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida