Forum > Färdiga produktioner
It´s hard to see a hero fall - RamblinMan productions
RamblinMan productions:
LÅTNAMN: It´s hard to see a hero fall
ARTIST/GRUPP: RamblinMan productions
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 4,02
KOMPOSITÖR: Stefan Jönsson
PRODUCENT: Stefan Jönsson
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3
Eddi:
Jag ser att du har lagt upp den på färdiga så jag antar att du inte vill ha några kommentarer om mix och instrumentering och arr. Bra låt men den kan nog göras mer spännande får bli min lilla kommentar då.
Dividend:
Saknar spänningsmoment ja. Ackordsföljden är väl naturlig, men så vanligt förekommande att det blir opersonligt och sångmelodin lika förutsägbar som riffet.
Vet inte om jag tänker rätt, men tänker Bon jovi-ballad från 85. Men låten är helt okej, om man kan bortse från detta..
MaxB:
Bra idé!
Kompgitar låter onödigt långt från mikrofon (eller mer reverb än nödvändigt).
Sångrösten och effekten på sångrösten är bra.
Då kören kommer in blir det lite moddigt med fler än nödvändigt som vill ha utrymme.
Har du skruvat färdigt i mixen eller vill du ha kommentarer med tips för att skruva mer och få det ännu bättre?
Skön låt med potential att låta bättre i helheten!
RamblinMan productions:
Tack för inputsen! Känner mig rätt färdig med den här låten men eftersom jag alltid eftersträvar att bli bättre så tar jag tacksamt emot alla åsikter angående mix, arr m.m för att ta med mig till nästa låt. Kom dock ihåg att jag bara har gitarr, sång och tamburin (och att jag har mina begränsningar när det gäller utförandet av dessa) :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida