Forum > Färdiga produktioner
Asti & ydderF - Sitter i et minfält
Eddi:
Letade förgäves efter Lises överstämma - se så lurad man kan bli när man bara hoppar in i kommentarerna.
Ja jag håller med att det är en riktigt fin låt á la Asti Nu kommer jag inte ihåg hur den lät i orginal så att säga men självklart händer det saker när Freddy fixar - lite mycket rumle upplevde jag dock och Peter kanske aningens för nära och Lise alldelesför långt borta :lol: Tror det kunde bli riktigt snyggt BTW.
Tokai:
Underbar ljudbild. Påminner lite om Raising sand med Robert Plant och Alison Krauss, producerad av T Bone Burnett.
Tror inte jag hört denna i astis originalversion.Vissa likheter med The Lovin´ Spoonfulls Darlin´ be home soon.
Välarrangerat, smakfullt, vad kan man mer säga? Fast jag kan inte koppla samman den fina texten med någon problematisk kärleksrelation.
Visst kan man associera till olika saker, men jag tycker den helt enkelt handlar om en ensam soldat i det vansinne som kallas krig.
Lise B:
Nei, det blir vanskelig å lete etter min stemme i denne produksjonen, for den finnes ikke :-)
Men, virkelig, denne låten er så fin og trist på en gang.
Den fester seg.
Emlan:
Åh, så vackert ni har skapat!
Tack!
ydderF:
Jonnerstone,
jag gjorde en versjon med bittelite mindre bas på delayet.
Men jag vet inte hur jag får laddat upp den på samma ämne..
Och jag är inte säker om det blev nån skillnad alls.. :unsure:
Det ska va mycket bas i vokalen på den här..
Men tack för tipset ;)
Tokai,
spot on!! Det var just det ljudbildet jag var ute efter :) Tack!
Eddi och Maxb,
Lise är inte med på denna. Det är jag som har flickrösten :lol:
Emlan,
tack för det ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida