Forum > Färdiga produktioner
Ola och Asti: Just a dream
Ola:
--- Citat från: Eddi skrivet 16.06.2011, 22:01:31 ---Wow asflippat skönt i kvadrat och Astis röst passar perfekt. Har inga förslag att komma med, det hörs att Guran har mixat.
Miss you Peter.
--- Slut citat ---
Hej Eddi
ha ha å f,, hörs det att jag har mixat.
det kanske blir fler ko labbande med Asti, vi får se framöver
kul att du gilla
Ola:
--- Citat från: Gurano skrivet 17.06.2011, 10:47:11 ---Hej
Jag lyssnar i extremt basfattiga lurar på jobbet så jag hör säkert fel, men den digitala midikören får svaga fnurror i ljudbilden i början - vet inte hur jag ska beskriva det närmare tyvärr men jag känner igen detta fenomen/problem från när jag själv använder mig av liknande. Låter bra och det är en skön låt, tycker dock att Asti ska upp ett litet snäpp.
/G
--- Slut citat ---
jo det kan nog stämma. blev inte riktigt överens med omnisphere, reverb, och komp,,
och asti kanske ska upp en smula vi får se,,,,tack för tipps
kul att du gilla
Ola:
--- Citat från: Tokai skrivet 17.06.2011, 19:01:09 ---Kul att höra asti i ett sånt här sammanhang, och processad också!
Nu tycker jag det låter lite hårt och metalliskt över syntarna, något som jag inte förknippar med en drömkänsla.
Det saknas nåt mjukt, basigt.
Men det är en spännande komposition, och breaket i mitten är helt rätt.
--- Slut citat ---
Asti gav mig ett spår som ligger oprocessad medans ett gäng kloner är processade
jo det låter lite hårt, jag förstår vad du menar, provade och lägga till en fluff synt för att mjuka upp det lite
men då försvan luften i låten och karaktären
i breaket kan man riktigt höra eggen skära, så det kanske är en mardröm ;)
tack för din tanke
mvh Ola
Ola:
så där ja då var man påt igen
tack för tipps Tokai och Gurano
nu har jag lagt på en syntbas och höjt Asti
det är bara mixat i lurar så jag har inte riktigt koll
Ola:
bumpar denna :)
Asti gjorde en dunder insatts med text och sång på denna.
de va bara och o mixa ihop det
Stort tack Asti !
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida