Kontrollrummet

Fuzzbub -What are we (Feat. Gurano)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Intresant men i min nuvarande löyssning är det på tok för låg volym på basen eller för murrig bas så att den inte kommer fram som jag skulle önska.
Är det Philipslurarna :lol:
Hehe, ja jag hör basen ganska klart men kan höja den lite och ta bort lite djupbas om det är det du menar Max?   /JEH

På första frågan svarar vi: Nej  <_<
På den andra: Troligen

Har lyssnat i ett par Samson HP20-hörlurar. De är ganska ofärgande upplever jag efter lyssning på olika artister och låtar.
Jag antar att basen är precis som du säger Fuzzen. Om inte fler än jag reagerar och kommenterar på samma sätt, ska du inte ändra.
Om inte fler lyssnar och kommenterar, vet jag däremot inte vad du ska göra...

Ska lyssna igen!

Ja just nu är det inte många som lyssnar så man vet inte vad man ska göra...  Tack för att du lyssnar iaf. Max!   Tycker du samma sak igen så ändrar jag enligt ovan.  :)   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Intresant men i min nuvarande löyssning är det på tok för låg volym på basen eller för murrig bas så att den inte kommer fram som jag skulle önska.
Är det Philipslurarna :lol:
Hehe, ja jag hör basen ganska klart men kan höja den lite och ta bort lite djupbas om det är det du menar Max?   /JEH

På första frågan svarar vi: Nej  <_<
På den andra: Troligen

Har lyssnat i ett par Samson HP20-hörlurar. De är ganska ofärgande upplever jag efter lyssning på olika artister och låtar.
Jag antar att basen är precis som du säger Fuzzen. Om inte fler än jag reagerar och kommenterar på samma sätt, ska du inte ändra.
Om inte fler lyssnar och kommenterar, vet jag däremot inte vad du ska göra...

Ska lyssna igen!

Ja just nu är det inte många som lyssnar så man vet inte vad man ska göra...  Tack för att du lyssnar iaf. Max!   Tycker du samma sak igen så ändrar jag enligt ovan.  :)   /JEH

Har testat samma lurar på några olika från KR nu. Din tidigare (där jag borde höras mer på mellotronen  ;)) och den här, är konsekvent liknande avseende upplevelse av basen. Även andras låtar har liknande tryck (eller avsaknad av tryck i basen) men Bisquit Barney och i eq:s senaste jazz, där hörs och känns basen mer med samma lurar...

Vad säger ni andra om basen?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Ok Max.  Du kan mycket väl ha en poäng.  Mina "monitorer" är knappt värda namnet.  Ett par riktiga sådana skall införskaffas  (tips emottages tacksamt).   
Jag har iaf. skurit lite i lågbasen och höjt hela basklabbet.  Nu är det mycket IKEN i mina högtalare!  XD   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra rock med briljant gitarrlir. Lite för spejsigt reverb i min smak. Funkar bra med durslutackordet.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Ang bastryck/ljud,har lyssnat i mina Sennheizer HD201,lagom mycket bas,allt spel kan följas och mixen håller ihop,förövrigt är jag löjligt förtjust i denna lilla Bubpärla,det har inte med min medverkan att göra! En kul grej att medverka på. :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Ang bastryck/ljud,har lyssnat i mina Sennheizer HD201,lagom mycket bas,allt spel kan följas och mixen håller ihop,förövrigt är jag löjligt förtjust i denna lilla Bubpärla,det har inte med min medverkan att göra! En kul grej att medverka på. :)

-Då är det avgjort!  :)    Det får vara såhär tills jag ordnat riktiga trummor.  Tack IKEN!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ingen länk funkar - ska det vara så?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Ingen länk funkar - ska det vara så?

Funkar för mig men strular det så gå till http://soundcloud.com/fuzzbub   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Om,säger om,forumfestivalen blir av,vore det kul att göra denna låt + ''Cut Me Loose'' live..... ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Om,säger om,forumfestivalen blir av,vore det kul att göra denna låt + ''Cut Me Loose'' live..... ;)

Det tycker jag också, det vore grymt kul faktiskt.  Vi får hoppas att det blir av.  2 låtar spikade!   :)  /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Om,säger om,forumfestivalen blir av,vore det kul att göra denna låt + ''Cut Me Loose'' live..... ;)
Cut me loose vet jag inte riktigt vilken låt det är men visst det skulle vara skitkul att lira what are we! Men om det ska bli bra krävs nog några repningar i någons replokal ;)
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Om,säger om,forumfestivalen blir av,vore det kul att göra denna låt + ''Cut Me Loose'' live..... ;)
Cut me loose vet jag inte riktigt vilken låt det är men visst det skulle vara skitkul att lira what are we! Men om det ska bli bra krävs nog några repningar i någons replokal ;)
Gurano

Tjena Göran! Här hittar du "Cut Me Loose":  www.soundcloud.com/fuzzbub .   Om det nu blir av ngn festival så ordnar det sig med replokal, helt säkert!   :)   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hur bra som helst. Väldigt bra kombo av er båda gitarrister. Ang. sången om man får tycka lite: Bort med reverbet nästan helt och dista lite till. Nu låter det lite som att du sjunger in en gitarrförstärkare med fjäderreverb. Nästa gång du sjunger kan du ta i lite mer och lägga på en aning attitydfilter också. Det är bra nu också men lite för snällt tycker jag.

Låten är ösig och soundet är helt rätt.

fan va bra!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Hur bra som helst. Väldigt bra kombo av er båda gitarrister. Ang. sången om man får tycka lite: Bort med reverbet nästan helt och dista lite till. Nu låter det lite som att du sjunger in en gitarrförstärkare med fjäderreverb. Nästa gång du sjunger kan du ta i lite mer och lägga på en aning attitydfilter också. Det är bra nu också men lite för snällt tycker jag.

Låten är ösig och soundet är helt rätt.

fan va bra!

Tack som fasen Wernis!  Det uppskattas verkligen, speciellt delen om attitydfilter.   :D   Jag lovar att jag ska tänka på det nästan gång!  /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Standardrock, men jag gillar det här :) Gitarrsolisten gör verkligen ett bra jobb i inledningen!
Tycker sången är bra! Behöver inte vara proffsigt och tillrättalagt i sån här musik, tänker mig ett svettigt gäng i publiken på nåt ställe och bandet är slutkört. Sångaren svettar ut sången sisådär till den sista låten :D Alla jublar.
Det är energisk och frenetiskt, som det ska va och jag har inte så mycket att anmärka på. Bra!
https://soundcloud.com/user7789882