Kontrollrummet

ORANGE OR80 Reissue 90-tal

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ricorider

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
Ville bara deklarera och dela med mig av den eufori som jag har blivit slagen av. Igår kom min Orangetopp som jag köpt begagnad på nätet. Orange OR80 Reissue. En Reissue på 70-talsmodellen OR80. 80 rörwatt. Klass A. Ingen mastervolym. Fullt ställ krävs om man ska få nån overdrive/dist.

Känns så härligt att kräma på med denna. Kör genom en Marshall 4x12:a. Låter toppen på lägre volym. Väldigt dynamisk. Trampar man sedan in en Big Muff i smeten så är det lätt att skruva till ett härligt Stonersound. Lite Small Stone och en Crybaby på toppen gör inte saken sämre. Fan vad härligt!!! Har inte vågat dra på för hårt utan pedaler än...

Har ju en Marshall JCM900 SL-X 50W sedan tidigare. Vilken jävla dynga i jämförelse. Har även en Orange Tiny Terror + 1x12:a dom jag gillar skarpt. Det var den som ledde in mig på Orangespåret. Men OR80 är ju något helt annat. Fan vad härligt!!! Nu ska det börja rockas på riktigt i replokal och med fullt band...

Hur jävla snygg är den inte? Jag är lite setetiskt lagd så detta är ju toppen. Känns så jävla genuint och härligt med en sån här stärkare. Gibson SG 61 Reissue > Zakk Wylde Wah > Big Muff > EHX Soul Preacher Compressor > EHX Small Stone > Schaller Tremolo > Boss RE-20 Space Echo > EHX Holy Grail > Orange OR80 > Marshall 4x12. Fan vad härligt!!!

Har inte tjackat Boss RE-20 ännu, men vad jag förstår ska den vara toppen. Någon som kan ge mej ett utlåtande?

Skit samma! Nu ska jag rocka...

 
Apple Mac Pro 2012 Quad Core 3.2 GHz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 2 x 1 TB SATA / Mountain Lion / MOTU PCIe-424 / MOTU HD 192 / Logic Pro 9 / Toontrack Superior Drummer 2.0 / bla bla bla


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Schyssta pruttlar!  Det är bara att få gratulera till euforin!  Visst han man själv upplevt något liknande någongång då man fått till ett sound som man är riktigt nöjd med.
Apropå Orange så har jag vart nyfiken hur länge som helst på dom men dom kostar ju så förbannat...    Har kört på en Marshall JCM2000 DSL50 i en Marshall 1960AX-låda rätt länge nu och det funkar fint egentligen men man vill ju utveckla ljudet någongång...   :D
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Har kört på en Marshall JCM2000 DSL50 i en Marshall 1960AX-låda rätt länge nu och det funkar fint egentligen men man vill ju utveckla ljudet någongång...   :D

En Strata bara så är du hemma  :D
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul med eufori, grattis till häftiga prylar!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Har kört på en Marshall JCM2000 DSL50 i en Marshall 1960AX-låda rätt länge nu och det funkar fint egentligen men man vill ju utveckla ljudet någongång...   :D

En Strata bara så är du hemma  :D

 :D  Pffft!   Nej jag tänker inte skaffa Line6 rackprylar och spela dansband!  ;)   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed