Forum > Demolåtar
Work on it
hawk:
hallå
grymt bra låt och prodd, visst låter det som justin
men vem lånar inte idag.skulle nog försöka som sagts tidigare öppna upp hennes röst lite få lite mer krisp i sången.annars inget att klaga på , bra jobbat
MVH Conny
Exil:
--- Citat från: hawk skrivet 12.06.2007, 22:26:49 ---hallå
grymt bra låt och prodd, visst låter det som justin
men vem lånar inte idag.skulle nog försöka som sagts tidigare öppna upp hennes röst lite få lite mer krisp i sången.annars inget att klaga på , bra jobbat
MVH Conny
--- Slut citat ---
Tack så mycket, hmm jag har testat att försöka öppna upp sången lite mer men inte riktigt lyckats med något bra resultat :/ Sången är inspelad i min mammas sovrum rakt in i mitt ljudkort så det är rätt svårt att få bra sångljud här. Men förhoppningsvis får jag en Summit Audio 2BA-221 nu i dagarna och så ska jag skaffa en SE Electronics Reflexion Filter så nästkommande inspelningar av sång kommer antagligen kunna bli mycket bättre. Lite roligare grundljud att jobba med helt enkelt. Men jag ska försöka göra en ny mix på låten så snart jag bara har tid och försöka fixa till bland annat sången. Vi får se hur det går =)
PoPWerK:
Wow...häftig låt. Lite osvenskt. Många läckra grejjer händer både här och där.
Trummorna....ta bort alla "riktiga" samplingar och in med electro-rnb-ljud. Låten är i övrigt proddad med krispiga syntljud så det låter "trummaskin" när en riktig snare kommer in. Lyssna på Danni Minouges produktioner....
Basen...lite för mycket basig ibland...kanske lite hög.
Leaden....Kom närmare !!! Inget reverb eller delay.....kanske väldigt lite.
Bra jobbat !! små, små grejjer bara (i mina öron)....hoppas du får ut den !!!
Exil:
Tack PoPWerk. Jag testade faktiskt att göra om trummorna men blev inte nöjd så det här får duga. det är trots allt bara en demo. Om förlaget nappar gör de en egen produktion med duktiga producenter :)
Versen är iaf omgjort nu så nu är det inte längre nåogn ripoff :)
Light Head:
Inte ofta som jag INTE kan tycka och tänka om en låt, men här blir det stopp. Detta är definitivt INTE min kopp T. Men jag försöker skriva lite i alla fall. Ta det med jämnmod, för det är ju bara kritik... (men jag har lyssnat på låten 3-4ggr)
Tycker hela produktionen är "instängd", framför allt sången.
Trummorna, antar att "någon" kommer att se till att det blir bättre trummor nästa gång?
Till och från så ligger Lisa en hel del out of tune, när det är lite pitch-bend'ande (Vette fn vad det heter på sångarnas språk), men även vid t.ex. 1.58 - 2.2.10.
Tycker över lag att det är en tråkig låt som bara mal på och aldrig lyfter, vilket kanske kan vara pga att det inte är så mycket dynamik i låten?
Något positivt?
Arret känns komersiellt! Oavsett om det är "lånat" eller inte från andra så tror jag att detta i en snyggare inspelning är en liten hit-varning.
Hoppas att det inledande grova sågandet överskuggas av bandaget i slutet?!! :-)
Önskar er lycka till!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida