Forum > Demolåtar

Work on it

<< < (3/5) > >>

Exil:

--- Citat från: olofd skrivet 10.06.2007, 17:50:08 ---Bra jobbat... snygg ljudbild.. lite mkt justin helt klart... men han är ju grym..
Vad använder du för synthar och trummorsamplingar??

Jag skulel gjort trummorna lite mer intressanta... gillar dem.. men det kunde hända mer där.

//Olof

--- Slut citat ---

Jo det är lite likt, men vi flörtar lite med justin helt enkelt. Ingen hel rippoff  =)

Grundtrumkompet är ett komp från ez-drummer som jag sedan lagt Addictive Drums på istället, och sedan dubbat med två andra trumset från Stylus RMX. Alltså tre olika trumsett som jobbar tillsammans. Basen är från trilogy. Även den dubbad med en bas från Nexus och en bas från Legacy Collection. Sen är det Acoustic Guitar 2 till ackeguran. Någon preset från EXS 24:an, Nexus och minimoog V används också.

Trumkompet kan absolut utvecklas lite, men jag har ofta väldigt svårt med inspiration till det men har lite idéer jag ska testa så fort jag tagit studenten och kan andas ut lite :)

olofd:
Acoustic guitar 2, vem gör det?
tyckte jag kände igen nästan alla ljud.. haha.. du kör nästan samma uppsättning pluggar som jag..
rmx:en hör jag dock ej..

Jo.. om jag skall vara ärlig så tycker jag det är lite för slick..
varför inte skita ner det hela lite?

Dista trummorna, sången och kör allt genom lite mer filter..
Sådana här Logic-proddar låter jättebra.. men blir lätt tråkiga och sterila..
Ibland är inte det som låter bäst det mest intressanta..
Min åsikt iaf.

vad har du för mastrings pluggar på??
Låter ozone 3?? vild gissning..
//olof

Exil:

--- Citat från: olofd skrivet 10.06.2007, 18:56:29 ---Acoustic guitar 2, vem gör det?
tyckte jag kände igen nästan alla ljud.. haha.. du kör nästan samma uppsättning pluggar som jag..
rmx:en hör jag dock ej..

Jo.. om jag skall vara ärlig så tycker jag det är lite för slick..
varför inte skita ner det hela lite?

Dista trummorna, sången och kör allt genom lite mer filter..
Sådana här Logic-proddar låter jättebra.. men blir lätt tråkiga och sterila..
Ibland är inte det som låter bäst det mest intressanta..
Min åsikt iaf.

vad har du för mastrings pluggar på??
Låter ozone 3?? vild gissning..
//olof

--- Slut citat ---

Nämen så du känner igen ljuden, attans haha. Eller förlåt Real Guitar 2 menar jag, det är music LAB som gör det =) Att dista trummorna kan nog faktiskt vara något :)  Ska leka vidare :) RMX:en fyller bara ut Adictive drums för att komma bort lite från ett akustiskt trumset, därav hörs den inte helt självklart.

Ozone 3 används absolut ;) Men jag använder bara limitern från den i denna mix. Bara för att få upp nivåerna, ingen direkt genomarbetat mastring. Men det används också Precision Limiter från mitt UAD-kort som jag tycker låter mycket bra och gör vad den ska.

jarlo:

--- Citat från: Exil skrivet 10.06.2007, 18:34:12 ---
--- Citat från: olofd skrivet 10.06.2007, 17:50:08 ---Bra jobbat... snygg ljudbild.. lite mkt justin helt klart... men han är ju grym..

Jag skulel gjort trummorna lite mer intressanta... gillar dem.. men det kunde hända mer där.

//Olof

--- Slut citat ---

Jo det är lite likt, men vi flörtar lite med justin helt enkelt. Ingen hel rippoff  =)

--- Slut citat ---

Jag skulle säga väldigt likt, snarare än lite likt. En hel rippoff är det väl inte, men det blir nog grymt svårt att få ut en sån här låt. Men det kanske inte var tanken?

Exil:

--- Citat från: jarlo skrivet 12.06.2007, 12:38:20 ---
--- Citat från: Exil skrivet 10.06.2007, 18:34:12 ---

//Olof

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Jag skulle säga väldigt likt, snarare än lite likt. En hel rippoff är det väl inte, men det blir nog grymt svårt att få ut en sån här låt. Men det kanske inte var tanken?

--- Slut citat ---

Vi har kontakt med skivbolag och har några låtar som de håller på och försöker pitcha på artister, och de diggade även den här låten. De påpekade inte likheten med justin, men vi får väl se om de vill göra något med låten och i så fall kanske de ber oss göra om versmelodin. Men det finns ju massvis med låtar som snor idéer från varandra och till och med rippar av helt ibland. Men men, det är ju en extremt liten chans att låten skulle ges till nån artist så  =)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion