Somrig vis-, nyloncountry med feeling och se där en sitar som glider in som en tärna i måsflocken. Behagligt, lagom jammig, skickligt spelad. Några småmissar i tajthet och aningen ostämt bara förhöjer charmen i detta som är som att ha bjudit in några duktiga musiker när sillbordet är avverkat på midsommarafton.
Snygga somriga formuleringar Eq, de ger massor av sommarkänsla! Ja, smånissar får man leva med då man inte har tid att städa bort dem. Tack för det där med duktiga musiker!

På festhelgen i Gula Villan i höst är det troligt att jag och Larsson provar den här tillsammans på scenen. Har pratat med honom och han är på.
Det vart riktigt njutbart av nylon, stål och blåstryne det här - inga otajtheter som jag hörde även om sitaren hade en svår passage typ 40 sekunder innan slutet.
Jag har svårt att få sitar-rackarn stämd men vill använda den lite här och där. Kul inspelningssituation igår. Hade tre gitarrer stående framför mig och lyfte den jag ville ha för stunden i en inspelningspassage och tog en annan i nästa.
Så mycke värme,så mycke känsla..Grymt njutbart detta Max,sommar/sol/segling är grejen.
Jag hade en Finnjolle som grabb,mycke segel på en liten 4:a och nånting meters båt..10kvm segel om jag inte missminner mig.Den halvplanade på slör undan nordanvinden med centerbordet uppdraget,och på kryssen fick jag hänga kan jag lova..Bra träning för magmusklerna - fast det syns inte nu 
Mycket njutbart detta som sagt.
Mike
Kul, du har varit inne i seglingens innersta essens. Det är skönt att segla! Ja, låten ger mig starka sommarvibbar. Och igår var jag nere vid båten, härlig värme andra grannar där nere, spela gitarr, bada, snacka. Härlig miljö att komma till som ger avslappning efter dagens arbete.