Forum > Demolåtar

MaxB - The Summer guitar

<< < (3/8) > >>

hogge:
Åhhh.. Vilken båtkänsla...
Jag kör ju nmera husbil - någon som vill köpa en båt? - men ändå.. Detta hade suttit som en fläskläpp vid grillen på någon skärgårds-ö...
Vackert...

MaxB:

--- Citat från: hogge skrivet 09.06.2011, 23:13:27 ---Åhhh.. Vilken båtkänsla...
Jag kör ju nmera husbil - någon som vill köpa en båt? - men ändå.. Detta hade suttit som en fläskläpp vid grillen på någon skärgårds-ö...
Vackert...

--- Slut citat ---

Din båt är något större och utan segel! Men hopp i land och hinka bira funkar ändå.
Jag ska putsa på det här stycket. Bara en del annat som stjäl fokus från musiken ibland (oftast).  ;)

Tack för alla synpunkter på semester och inte så noga! Vinden spelar oss också spratt, inte så lätt att kvantisera den heller.  :rolleyes:

MaxB:
Har inte hunnit putsa mer på stycket men har upptäckt hur skön sommaren är!

Det blev premiärbad i havet idag. 20-21 grader varmt i vattnet i viken!

MaxB:
Nu har jag haft en skön eftermiddag med båt och bad och en lugn kväll i studion.
Här är omspelade kompgitarrer (en stålsträngad - en nylonsträngad) och sologitarrer (nylonsträngad, stålsträngad och sitar-stallad). Samma version finns i första inlägget.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_SummerGuitar_20110628.mp3[/mp3]

equality:
Somrig vis-, nyloncountry med feeling och se där en sitar som glider in som en tärna i måsflocken. Behagligt, lagom jammig, skickligt spelad. Några småmissar i tajthet och aningen ostämt bara förhöjer charmen i detta som är som att ha bjudit in några duktiga musiker när sillbordet är avverkat på midsommarafton.   

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion