Forum > Demolåtar
Eddi - Whatever
Eddi:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 08.06.2011, 19:27:14 ---Gillas skarpt. Får mig ställvis att tänka på 10CC's "I'm not in love"... av nån anledning. Sång på här bara så e de klappat å klart ^_^
Space
--- Slut citat ---
Du är snäll du Space inget om asiatiskt dansband ifrån dig inte :D
Har en annan variant nu med lite annorlundare trummor även i första posten vad säger ni om den varianten?
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/nyatrummor.mp3[/mp3]
MaxB:
En Pink Floyd-sväng finns med i låten. Har sagt det förr och det är inget fel i det. Hör ni andra självklart var i låten jag menar? Och vilken låt jag syftar på?
Jag kan inte bedöma vilken verre som är bättre men jag vill ha dynamik - att vissa kompinstrument ska tystas i versen och komma in i andra partier.
Eddi:
Jag har förstått att folk tror att den nya versionen är gjord med någon slags automatik men så är inte fallet utan det är min kompis Perre som har sluppit lös sin trumslagarförmåga och det gäller såväl trummor som Gitarr och syntljud bara så att ni vet. Jag tycker det låter hur häftigt som helst.....
MaxB:
Jag skulle även vilja höra en version som du bara börjar med enkelt gitarrkomp som sen byggs på eller kompletteras senare, då sången är lagd. En med mycket luft i, för kommande sånginsats.
Fråga gärna nån sångerska på KR, om det finns inspiration till sång och kanske även text.
Det skulle jag vilja höra!
Fuzzbub:
Låten är ju helt klart väldigt bra och utvecklingsbar Eddi! Jag vet inte vilken version jag föredrar, den asiatiska dansbandsversionen eller den asiatiska technoversionen. =P
Jobba på! /JEH
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida