Kontrollrummet

Out Of Kontroll Summer 2011

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Festivalpool

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
Out of Kontroll Summer 2011
Nu är det dags att upprepa februaris succé får man väl säga med en ny KR-festival Out of Kontroll Summer 2011 som vi räknar med ska äga rum i Gula Villan i Haninge lördagen den 27 augusti.
 
De allra flesta på KR jobbar ju ensamma för det mesta eller och tillsammans med någon eller några på KR och oftast handlar det om att spela in saker på spår i DAW:en. Festivalen gör det möjligt att få framföra sina alster IRL och det är en hel del skillnad på det sättet att musicera vilket i sin tur ställer krav på att man har repat inför sitt framträdande. Därför har vi resonerat som så inom festivalkommittén att vi hyr Gula Villan en helg - fredag till söndag men fredagen viks för repetitioner och själva festivalen hålls på lördagen, (söndagen viks för städning).

Gula Villan kan ta ca 70-80 personer inklusive de på scen och vi bedömer det som så att det bör räcka.

Vad kommer det att kosta?
Vi gör som senast och gör en omvänd prissättning de som ska vara artister får betala 50:- i engångsavgift per person och de som kommer på lördagen som publik betalar 20:-!!! Med den prissättningen räknar vi med att det hela går ihop om det inte gör det så täcker festivalkommittén skillnaden.

Tidplan:
Vi vill veta vilka konstellationer som kommer att spela senast den 30 juni
Vi vill veta hur många som är med i "bandet" och hur många låtar och hur lång tid dessa tar. Samt om ni behöver reptid på fredagen. Dessa anmälningar kan antingen göras direkt i denna tråd eller via PM till Festivalpool.

Festivalen kommer att äga rum den 27 augusti 2011 mellan 16.00 och 23.00.

Festivalpool:
Många på KR har redan upparbetade samarbetspartners men vi kommer att ordna med en Ferstivalpool där folk kan anmäla att de vill vara med att spela och vilket musikinstrument de har samt vilken stil de vill köra. Ni ska också till Festivalpool anmäla att ni har material men saknar medmusikanter.  Festivalpool kommer sedan att pussla ihop och föreslå vilka som kan medverka. Antingen kan man i öppen tråd skriva vad man är ute efter eller så kan man PM:a till Festivalpool så sätter vi ihop er via PM efter en vettig bedömning. Det måste inte alls vara Festivalkommittén som pysslar med detta utan vi tar gärna emot intresseanmälningar från de som känner att de vill vara med att arbeta för att Out of Kontroll blir så bra som vi hoppas på.

I Gula Villan finns:
3 st gitarrstärkare
1st basstärkare
Trummor standard sätting.
PA-system på 2100W med mickar efter behov. Max antal kanaler 8st samt någon stereokanal men multin är på 8kanaler så det är vad som kan gå i från scenen, totalt 8 kanaler.
Möjlighet att köpa öl och vin till självkostnadspris plus en liten marginal (till Gula Villan folk som ställer upp i baren). Senast fixade vi mat genom att beställa pizza och det funkade bra.

Alla frågor och övriga förslag är mer än välkomna.
Mvh Festivalkommittén Angrod, Badlands, Eddi & Iken

« Senast ändrad: 16.06.2011, 22:14:55 by Festivalpool »


Utloggad sm57

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • spelar trummor & fixar ljud
    • Visa profil
Jupp då är vi här i år i gen, skilnaden är väll att i år är jag medläm på forumet, men alla de som hade förstånd att komma förra året vet väm jag är.
Jag kan deräckt här säga till er alla som är fundersamma på vad som fins i PA väg samt lite vad som fins i backline väg, kan vända er deräckt till mig så slipper de andra välarbetande stackarna vidarebefodra eran fråga till mig och samma visa tillbaka.

Jag hoppas det kommer massor av spelsugna, för er som missade förra året så kan jag intyga att det var en helt suverän kväll, med flera bra uppträdande, och grym ljudtecknicker och bartender  ;-)
Johan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Helt OT men jag kan inte låta bli B) -
Upptäckte att jag långt innan Cykeln kom på namnet till festivalerna har använt uttrycket "out of control" i en textfras på en av mina låtar. En Harmonisnurra utlovas till den som kommer på vilken låt det är. Det kan nämnas att det är en på Färdiga men jag avslöjar inte vem som sjunger eller när den gjordes så om någon har några timmar över.......
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
.. Och jag kom på att jag långt innan Eddi var född använde namnet Eddi. I vilken låt? :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul med festival. Spännande att spela live (för er andra)  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Fstivalen kommer att ske....
Se nu till att ni tänker till och hittar Era "sättningar".
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad Piddleton

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
Roligt! Jag ska anmäla mig och det vore kul att jobba ihop med andra på forumet men en dags rep räcker ju inte så det får väl bli folk i Stockholm som man kan repa flera gånger med, i så fall.


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Roligt! Jag ska anmäla mig och det vore kul att jobba ihop med andra på forumet men en dags rep räcker ju inte så det får väl bli folk i Stockholm som man kan repa flera gånger med, i så fall.
Att jobba med folk i Stockholm eller andra ställen där det behövs lär ju inte va en tung puck.
Några av oss gjorde detta inför februari festivalen med "gott" resultat...
 
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad sm57

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • spelar trummor & fixar ljud
    • Visa profil
Repa ? varför då, det är så mycket roligare med jam, det är som att dansa en för, resten apar efter. :lol: Eller ?
Johan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
.. Och jag kom på att jag långt innan Eddi var född använde namnet Eddi. I vilken låt? :)



Richie Blackmore spelade gitarr minsann.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
:D Spela den på festivalen :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
:D Spela den på festivalen :D

Save my soul!  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
:D Spela den på festivalen :D

Save my soul!  :lol:
:lol: Då slipper jag spela den i alla fall eftersom den handlar om mig!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Videotråden från OoK Winter 2011 är låst så den går inte att bumpa men här är en länk förde som vill återuppleva lite skrammel.
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=25608.0
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
BUMP
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Jag anmäler mig som stöd för två artister om behov/önskemål finns.

Dom som önskar min hjälp ber jag därför att så snart som möjligt ta kontakt så sammarbete kan inledas.

Till den här festivalen blir det bara el-gitarr och inget akustiskt alls från min sida.
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad sm57

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • spelar trummor & fixar ljud
    • Visa profil
Jag anmäler mig som stöd för två artister om behov/önskemål finns.

Dom som önskar min hjälp ber jag därför att så snart som möjligt ta kontakt så sammarbete kan inledas.

Till den här festivalen blir det bara el-gitarr och inget akustiskt alls från min sida.


ÖÖÖÖÖÖÖ gäller det även min jaz inprovisation på 3 * 45min  ?  jag tängte du skulle lägga solon och ha alt grundkomp på 3,A, 45, min st
Johan


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Jag anmäler mig som stöd för två artister om behov/önskemål finns.

Dom som önskar min hjälp ber jag därför att så snart som möjligt ta kontakt så sammarbete kan inledas.

Till den här festivalen blir det bara el-gitarr och inget akustiskt alls från min sida.

Du är med på min och Guranos låt om vi kör den!  Du spelar Hm, Hm/A och Hm/G.   Så!  Klart!   :)   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Jag anmäler mig som stöd för två artister om behov/önskemål finns.

Dom som önskar min hjälp ber jag därför att så snart som möjligt ta kontakt så sammarbete kan inledas.

Till den här festivalen blir det bara el-gitarr och inget akustiskt alls från min sida.

Du är med på min och Guranos låt om vi kör den!  Du spelar Hm, Hm/A och Hm/G.   Så!  Klart!   :)   /JEH

Öhhh !!!!
Låter lite väl avancerat tycker jag...
Säker på att jag grejjer detta?
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Jag anmäler mig som stöd för två artister om behov/önskemål finns.

Dom som önskar min hjälp ber jag därför att så snart som möjligt ta kontakt så sammarbete kan inledas.

Till den här festivalen blir det bara el-gitarr och inget akustiskt alls från min sida.


ÖÖÖÖÖÖÖ gäller det även min jaz inprovisation på 3 * 45min  ?  jag tängte du skulle lägga solon och ha alt grundkomp på 3,A, 45, min st
Jag kan inte spela mer än c:a 15 minuter totalt per gubbe...
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Kan ju även jag som deltagare i föregående OOK intyga att det lönar sig att komma på plats. Själv lite osäker ännu för det bestämda datumet har vart upptaget en längre tid i min kalender. Men om nån behöver flankstöd på:

Trummor
Gura
Bas
Sång
Öldrickning

ja då e det bara att hoijta till, så ska vi se. och hoijta till så snabbt som möjligt i så fall,
och jovisst, bartändern o ljutäcknikern är superb! :lol:

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad sm57

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • spelar trummor & fixar ljud
    • Visa profil
Tjou!
Kan ju även jag som deltagare i föregående OOK intyga att det lönar sig att komma på plats. Själv lite osäker ännu för det bestämda datumet har vart upptaget en längre tid i min kalender. Men om nån behöver flankstöd på:

Trummor
Gura
Bas
Sång
Öldrickning

ja då e det bara att hoijta till, så ska vi se. och hoijta till så snabbt som möjligt i så fall,
och jovisst, bartändern o ljutäcknikern är superb! :lol:

h.   johan


Men det är klart att det behövs någon med massa glädje och någon som kan sätta ribban för öl drickande, och en trummis lär väll alltid att behövas.
Johan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag behöver ett gäng cellister, altflöjtist, 3 flöjtspelare, massa annat folk som kan spela träblås, en dirigent, och 18 violinister.

Går det att ordna så kommer jag.

Höll på att glömma att det krävs 3-4 hornspelare, en trombonist och ett gäng pukor.


Själv spelar jag triangel.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad sm57

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • spelar trummor & fixar ljud
    • Visa profil
Jag behöver ett gäng cellister, altflöjtist, 3 flöjtspelare, massa annat folk som kan spela träblås, en dirigent, och 18 violinister.

Går det att ordna så kommer jag.

Höll på att glömma att det krävs 3-4 hornspelare, en trombonist och ett gäng pukor.


Själv spelar jag triangel.

Tror du glömde stackaren som skulle boka och pröjsa konsärthuset :-)
Johan


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Tankar finns på att jag & IKEN släpar in vårat band Missing Pieces för att framföra ett par tre låtar om så önskas.
Missing Pieces kan väl ses som ett reservparti som tas i bruk om nöden kräver (lite som silver-tejp)  :lol:
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :lol:
Borde kanske byta namn på bandet då.......GAFFA... ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Jay Thomas

  • Gäst
Hade varit störtkul att vara där men det blir bröllop på västkusten istället denna helg...


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Hade varit störtkul att vara där men det blir bröllop på västkusten istället denna helg...



Ditt bröllop?
Du,vad hände med de låtar som du skulle skicka över till mej? ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Jay Thomas

  • Gäst
Nope, svågerns som son gifter sig. :)
Låtarna ligger nog i någon fyttlåda just nu... Skämt åsido, den datorn där alla "gamla" låtar ligger mår inte så bra och har inte gjort på länge, de kommer.


Utloggad sm57

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • spelar trummor & fixar ljud
    • Visa profil
:lol:
Borde kanske byta namn på bandet då.......GAFFA... ;)

Redan upptaget, först av ett band på början av 80 sedan av två andra band på början av 90 och mot slutet av 90, och IKEN tro mig du vill inte bli i hopblandad med dom :-) det första GAFFA var helt ok de andra var si så där, de spelade punk ut i finnerspättsrna, och mig vetligen är det inte helt din grej :-)
Johan


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
ANMÄLAN

Artist:  Gurano och Fuzzbub
Låt:  "What are we" och minst en till som vi håller på att snickra ihop.  :) 
Kravlista:  En basman (räknar med dig IKEN!), en eller två kompgitarrnissar (Badlands, du är med!), en trummare och ett par öl.  :)   

Själv ordnar jag med adekvata dokument att ha vid övningstillfällen.  Det blir nåt tillfälle i Gula Villan har jag förstått men kör vi i Vinsta också som förra gången?   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
ANMÄLAN

Artist:  Gurano och Fuzzbub
Låt:  "What are we" och minst en till som vi håller på att snickra ihop.  :) 
Kravlista:  En basman (räknar med dig IKEN!), en eller två kompgitarrnissar (Badlands, du är med!), en trummare och ett par öl.  :)   

Själv ordnar jag med adekvata dokument att ha vid övningstillfällen.  Det blir nåt tillfälle i Gula Villan har jag förstått men kör vi i Vinsta också som förra gången?   /JEH

Jag är på,repa kan vi väl göra i haninge,jag tänker inte lira med fler än,typ,dej, och naturligtvis Missing Pieces,och självklart,om han vill ha det så,BADLANDS.... :) i övrigt tänker jag mest softa,dricka bira och umgås med min härliga hustru. :wub:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Festivalpool

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
Detta är en uppmaning;
Vi har märkt att det finns ett visst intresse av enskilda aktörer men vi märker inte riktigt samma uppslutning vad gäller färdiga konstellationer som vill lira på Gula Villan som senast och faktum är att vi är lite oroliga - ska det bli något?

De som anmält sig hitintills är:
Gurano och Fuzzbub - två låtar

Vi vet att The Back Dunking Club funderar över ca fyra låtar

Mahan har anmält sina resurser i form av allt från trumning till öldrickning

Badlands elgura

IKEN basar till några låtar

Men sedan är det inte så mycket mer..............
Kom igen folkens det måste ju vara lite go här....


Out of Kontroll Summer 2011
Nu är det dags att upprepa februaris succé får man väl säga med en ny KR-festival Out of Kontroll Summer 2011 som vi räknar med ska äga rum i Gula Villan i Haninge lördagen den 27 augusti.
 
De allra flesta på KR jobbar ju ensamma för det mesta eller och tillsammans med någon eller några på KR och oftast handlar det om att spela in saker på spår i DAW:en. Festivalen gör det möjligt att få framföra sina alster IRL och det är en hel del skillnad på det sättet att musicera vilket i sin tur ställer krav på att man har repat inför sitt framträdande. Därför har vi resonerat som så inom festivalkommittén att vi hyr Gula Villan en helg - fredag till söndag men fredagen viks för repetitioner och själva festivalen hålls på lördagen, (söndagen viks för städning).

Gula Villan kan ta ca 70-80 personer inklusive de på scen och vi bedömer det som så att det bör räcka.

Vad kommer det att kosta?
Vi gör som senast och gör en omvänd prissättning de som ska vara artister får betala 50:- i engångsavgift per person och de som kommer på lördagen som publik betalar 20:-!!! Med den prissättningen räknar vi med att det hela går ihop om det inte gör det så täcker festivalkommittén skillnaden.

Tidplan:
Vi vill veta vilka konstellationer som kommer att spela senast den 30 juni
Vi vill veta hur många som är med i "bandet" och hur många låtar och hur lång tid dessa tar. Samt om ni behöver reptid på fredagen. Dessa anmälningar kan antingen göras direkt i denna tråd eller via PM till Festivalpool.

Festivalen kommer att äga rum den 27 augusti 2011 mellan 16.00 och 23.00.

Festivalpool:
Många på KR har redan upparbetade samarbetspartners men vi kommer att ordna med en Ferstivalpool där folk kan anmäla att de vill vara med att spela och vilket musikinstrument de har samt vilken stil de vill köra. Ni ska också till Festivalpool anmäla att ni har material men saknar medmusikanter.  Festivalpool kommer sedan att pussla ihop och föreslå vilka som kan medverka. Antingen kan man i öppen tråd skriva vad man är ute efter eller så kan man PM:a till Festivalpool så sätter vi ihop er via PM efter en vettig bedömning. Det måste inte alls vara Festivalkommittén som pysslar med detta utan vi tar gärna emot intresseanmälningar från de som känner att de vill vara med att arbeta för att Out of Kontroll blir så bra som vi hoppas på.

I Gula Villan finns:
3 st gitarrstärkare
1st basstärkare
Trummor standard sätting.
PA-system på 2100W med mickar efter behov. Max antal kanaler 8st samt någon stereokanal men multin är på 8kanaler så det är vad som kan gå i från scenen, totalt 8 kanaler.
Möjlighet att köpa öl och vin till självkostnadspris plus en liten marginal (till Gula Villan folk som ställer upp i baren). Senast fixade vi mat genom att beställa pizza och det funkade bra.

Alla frågor och övriga förslag är mer än välkomna.
Mvh Festivalkommittén Angrod, Badlands, Eddi & Iken


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Vilka låtar var det The Back Dunking Club funderade på att lira? Ska de repa nåt mera?
Minns inte så noga  B)  :lol:

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad sm57

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 116
  • spelar trummor & fixar ljud
    • Visa profil
Är det någon som känner att de behöver en trummis, för allehanda trudelutter, jaz, pop, tock, punk, visa, eller vad du, ni kan komma på så kan jag tängka mig att ställa upp på några grejer. Dock kommer min tid tyvär vara lite begränsad under kvällen, men vist fins det lite tid över.
Skulle tycka det vore kul om fler anmälde sig för att lira, både i färdiga konstelationer och för trubadur.

Johan