Forum > Demolåtar
Viides Huone (Space+Raija): SUA VIIME YÖNÄ KAIPASIN
Rattlesnake:
Det kan vara så häftigt med sång på finska! Jag älskar Hedningarnas finska tvillingsångerskor, och jag älskar det här. Och det påminner ganska mycket om om varandra. Om finska Eurovisionsschlagerbidrag hade låtit så här så hade ni inte fått så många sistaplaceringar, det är ett som är säkert!
Bara för att HM reagerade på gitarrgnisslet så gjorde jag det också. Fast jag vet att det nästan är ofrånkomligt och något som man lägger dit om man jobbar med gitarrsamplingar...
Gillar hela ljudkollaget och detaljer som moogsynthen där på slutet. Tummen upp!
Eddi:
Jag tror mig höra hela det finska vemodet i kubik, men också de omtalade MO-vibbarna - hennes röst är ju suverän låten likaså men som nån sa lite väl lugn - ett tankeexperiment kan kanske vara Oldfield solo på några ställen då j*klar....
Jo jag gillade trummorna en bit in i låten också dom kom in helt rätt och med ett fräckt bra ljud.
spacetrucker:
Oj, Tack Rattlesnake... Kanske borde vi lämna in ett bidrag till Eurovisan nästa år. :P
Gitarrgnissel... är nöjd ändå att vi undvek stolknarret... det var med på förra låt :wacko: ...men nu har vi bytt ut stolen.
Tack Eddi. Visst finns där ett litet vemod, men också hopp... han kan ju faktiskt komma tillbaka :unsure:
Kul att ni gillade
Space
martinm:
Gillar verkligen stämningen i den här. Trummorna kunde gjorts annorlunda men det är OK som det är.
:P
spacetrucker:
--- Citat från: martinm skrivet 06.06.2011, 12:04:52 ---Gillar verkligen stämningen i den här. Trummorna kunde gjorts annorlunda men det är OK som det är.
:P
--- Slut citat ---
...trummorna är som dom blev. Jag gillar det just såhär. Antagligen just därför är dom som dom är... öh... det var väl uttömmande :unsure:
Kul att du gillade i alla fall
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida