Forum > Färdiga produktioner
Tonikum - När mörkret faller & Jag ligger på en äng
Åsa:
Hej!
Jag är inget vidare aktiv här längre men tiden räcker inte till allt längre, men jag gluttar och läser då och då, och puffar (tjatar hehe) om Gränslandet :P
Tänkte det var dags att bjuda er på en låt med Tonikum, tjejerna jag sjunger med!
Ikväll gjorde vi en vår/försommarkonsert i Delsbo kyrka.
Jag spelade in hela konserten med min zoom och tänkte bjuda er på en låt där jag sjunger lead och resten av gänget körar bakom. Text och musik av Carina Söder, hon sjunger också med oss (vi är stolta!) och hennes man Pether Olsson är med på dragspel här också. Pianot spelas av Cecilia Linde som också är med och sjunger med oss.
Hoppas ni gillar! (och hoppas Carina inte misstycker nu, jag lägger upp den utan hennes tillstånd, oops ;) men det är nog lugnt :)
Ha det bra!!//uppdaterad myspace: - flera nya låtar från konserten upplagda där :)
[mp3=200,20,0,center]http://www.asawetter.se/Tonikum/Tonikum_Jag_ligger_pa_en_ang.mp3[/mp3]
La in en till låt här ovanför - Jag ligger på en äng :) Här är jag riktigt imponerad över upptagningsförmågan en zoomH2 har, och så är jag väldigt svag för låten :)
91:an:
Himla fin sångröst! Inte ofta man hör rena liveinspelningar här på forumet. Fick jag önska skulle jag vilja ha riktiga poptrummor och bas som faller in efter en vers. Det skulle bli ett riktigt djup i ljudbilden och bra kontrast till det mjuka fina ljudet som finns nu.
MaxB:
Vacker melodi och ackordsföljd (som har använts i en del låtar).
Skönt med det lugna arret. Fin röst från alla medverkande!
bjurte:
Fint frammförd och vackra röster.
Men som MaxB var inne på så är Versharmonierna kusligt nära en känd visa om en av Europas större Huvudstäder.. :huh:
Och för guds skull,skruva ner reverbet... :lol: (Bara skojja)
Åsa:
--- Citat från: 91:an skrivet 31.05.2011, 12:04:01 ---Himla fin sångröst! Inte ofta man hör rena liveinspelningar här på forumet. Fick jag önska skulle jag vilja ha riktiga poptrummor och bas som faller in efter en vers. Det skulle bli ett riktigt djup i ljudbilden och bra kontrast till det mjuka fina ljudet som finns nu.
--- Slut citat ---
Tack! Ja det är kul med liveinspelning, det blir en annan känsla, mer närvaro, även om det kanske inte är helt perfekt hela vägen :)
Carina har gjort en inspelning av låten med full instrumentering, mycket mycket fint är det!
--- Citat från: MaxB skrivet 31.05.2011, 12:36:16 ---Vacker melodi och ackordsföljd (som har använts i en del låtar).
Skönt med det lugna arret. Fin röst från alla medverkande!
--- Slut citat ---
Tack Max! det är en himla behaglig låt, mycket möjligt att det är en vanlig ackordsföljd men jag har inte reagerat på att det låter som nån annan låt sådär direkt :)
Texten älskar jag...
--- Citat från: uriah skrivet 31.05.2011, 12:43:42 ---Fint frammförd och vackra röster.
Men som MaxB var inne på så är Versharmonierna kusligt nära en känd visa om en av Europas större Huvudstäder.. :huh:
Och för guds skull,skruva ner reverbet... :lol: (Bara skojja)
--- Slut citat ---
Haha ja reverbet ja, bara att gilla läget :D Hm... vad är det för låt du tänker på tro? Tack för beröm! :)
Vi har uppdaterat vår myspace med nya inspelningar från konserten, välkomna in och lyssna!
http//:www.myspace.com/tonikum
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida