Kontrollrummet

aROCKER "Rock n roll deja vu"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
aROCKER på trummor och sång
Börje Svensson på Bas och gitarr

Hur funkar mixen!?


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Visst luktar det 70-tal om dehär... En blandning av det ena och det andra... får ställvis lite Noddy Holder vibbar av sången åsså lite Bad Company och även Nazareth.... låter autentiskt tycker jag. Det enda som "avslöjade er" var ett "remember" som lät lite svengelsk "remembör" och eventuellt några "Rock and Roll" som blev" "Rack and'Roll"... men det är småpotatis..  .tummen upp :P

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
grymt tufft för sångaren. Känns lite som det är för mycket att klara av. Brejket som kommer 115 in i låten är cool men då sångaren låter där skäms jag lite. Han saknar den pondus han borde ha för att låta där. Alternativt behöver han inte ta i där. Det är ju gitarristens parti.

Om jag ska vara ärlig tycker jag att sångaren har svårt att axla den mantel han behöver bära i detta ösiga stycke. Men då är jag ärlig och hoppas att ingen behöver ta illa upp.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Här rockas det enligt gammalt fint recept. Om inte Space o Max skulle ha sagt något om sången skulle jag nog inte ha tänkt på det däremot skulle jag ha velat ha sången lite mer blöt för den känns väldigt torr nu - instrumentering och mix funkar super annars.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hmm... Förväntningarna är alltid höga när det dimper ner nya låtar från aROCKER.
Soundet är väl ganska OK,fast jag måste säga att mina förväntningar inte riktigt infriades den här gången.
Lite för mycket NOICE och SHA-BOOM istället för AC/DC och KIZZ,attityden finns där i sången men det
blir lite väl ansträngt och pubertalt emellanåt...
Nåväl alla har väl rätt till mellanlåt ibland.Den får i alla fall med viss tvekan godkänt.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Tack alla för kritik och lyssning.
Denna låt ingick i en festivaltävling (Ac/Dc) och visst är sången sådär.

Har inte orkat jobba med själva sångeffekten i denna version heller...ville mest höra hur totalen låter.

Nån på ett annat forum nämnde ,för lite mid och botten.

Sedan har många påpekat att det är lite vasst kring 7Khz så det var det jag ville höra/kolla upp hur själva ljudet låter.





Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tack alla för kritik och lyssning.
Denna låt ingick i en festivaltävling (Ac/Dc) och visst är sången sådär.

Har inte orkat jobba med själva sångeffekten i denna version heller...ville mest höra hur totalen låter.

Nån på ett annat forum nämnde ,för lite mid och botten.

Sedan har många påpekat att det är lite vasst kring 7Khz så det var det jag ville höra/kolla upp hur själva ljudet låter.





I see!! B)
Strikt ur mixsynpunkt.
Hela ljudbilden är nog väl vriden mot högmellan/diskant,så ja mer botten och mellanregister skulle sitta fint.
Trummorna är det som låter bäst,basen är lite för tunn/platt och gurorna för vassa..
Men det är inte så det stör så där jättemycket,mest då dom vassa gitarrerna ! 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Tack alla för kritik och lyssning.
Denna låt ingick i en festivaltävling (Ac/Dc) och visst är sången sådär.

Har inte orkat jobba med själva sångeffekten i denna version heller...ville mest höra hur totalen låter.

Nån på ett annat forum nämnde ,för lite mid och botten.

Sedan har många påpekat att det är lite vasst kring 7Khz så det var det jag ville höra/kolla upp hur själva ljudet låter.





I see!! B)
Strikt ur mixsynpunkt.
Hela ljudbilden är nog väl vriden mot högmellan/diskant,så ja mer botten och mellanregister skulle sitta fint.
Trummorna är det som låter bäst,basen är lite för tunn/platt och gurorna för vassa..
Men det är inte så det stör så där jättemycket,mest då dom vassa gitarrerna ! 

Ok, toppen, ske se över det för egen skull, lägger inte ut nån ny version...vill få nån koll på det där med EQ:ande, då jag är skitdålig på att höra det i mina monitorhörlurar.


Utloggad MikaelEdebro

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 355
    • Visa profil
Helt klart AC/DC-vibb. Mission accomplished!  :P ;)

Bra prod, sväng och sound, även om jag gillar dina mer progressiva alster mycket bättre. AC/DC är förmodligen ett av de tråkigaste och mest uttjatade banden som finns.

Sången tycker jag funkar bra. Det är lite orättvist då man per automatik jämför med Bon Scott, som är rätt svår att matcha. Snack-partierna känns lite krystade eventuellt.

Alltid kul att höra dina alster. De håller alltid en hög nivå!
Jag driver annonstjänsten AlltFörMusik.se där du kan annonsera gratis allt inom musik. Med 30 dagar och 5 bilder har vi det bästa erbjudandet! Vi publicerar också musikrelaterade artiklar inom snäva och intressanta ämnen.
http://www.alltformusik.se