Jag lyssnade på ängslåten först och tycker att den är fin men den lämnade mig ganska oberörd. Mörker-låten är bättre. Mer distinkt. Bra melodi! Du sjunger riktigt bra också. Schysst inspelning, förresten.
Tjenare Piddleton och tack för lyssning och kommentar! Vi hade en blandad repertoar den här gången, som ändå höll ihop bra, viktigt att blanda upp med annat än bara rena "kör-låtar", vissa gillar körlåtar och andra gillar lite annat

Jäkligt skoj att kunna sjunga få låtar som en i gruppen skrivit som då t ex När mörkret faller och inte bara inköpta arr.
Ja den duger rätt långt den där inspelningsmanicken!

När jag tittar ut medan jag lyssnar till eran låt njuter man av den varma solen
på himlen en skön somrig låt! 
Härligt att höra Synth! Vilken sommarhelg det blev!
Låter jättebra om båda låtarna, jag tycker ni låter ännu jämnare och tonsäkrare nu än när jag såg er i Sandviken. Kan tänka mig att kyrkoakustiken också gör det lättare att intonera. Kul att man får höra er i inspelad form men det var synd att man inte åkte till Delsbo. 
Låtarna låter inte riktigt som de är inspelade vid samma tillfälle, kören känns bredare på "ängen", och nästan mono på "mörkret". Ni kanske gick ihop och sjöng kind mot kind på den? 
Men imponerande bra den där makalösa manicken funkar!
Hej Roger! Tack, det där var jättekul att läsa, vi känner själva att det "hänt nåt", vi har tagit ett steg framåt och insåg nu att vi faktiskt låter bättre än vad vi gjort någongång tidigare. Akustiken i just den här kyrkan var riktigt jobbig, klangen drog iväg och yrade runt en kort stund och tvärdog. Jätteknepigt

Och mikrofonerna var sisådär och med den konstiga klangen så ja.. det låter bättre i zoomen än vad åhörarna fick uppleva oss

Ängslåten står vi alla nära mickarna, därav det bredare ljudet, på mörkerlåten stod kören bakom mig, håller med om att det är stor skillnad på ljudet.
Vi fick förnyat förtroende av Ingemar Dunker i Sandviken förresten!
http://gd.se/noje/1.3275298-dunker-fixar-en-lang-het-musiksommar-i-sandvikenKom gärna förbi om du har möjlighet! Vi går på efter Cajsa Stina Åkerström, ojoj.. ingen prestationsångest nänä, haha. Hoppas jag hinner lyssna på henne innan vi ska på, gillar henne!