Då skall vi se:
Eddi:
Ålandsbåt...Ok,jag ger mig
Sido historia: En musik bekant från Polen vars fru är baksläkt till mig,lirade just Hammond och hade det som yrke under många år på Ålands eller Riga skutorna vet inte exakt.Denne gentleman har nyligen dessvärre gått bort och efterlämnat en Hammondorgel bla.. som jag har lagt ett bud/önskemål på.Jag hade förmånen att spela med honom en gång under ett gig som jag hade med mitt band där han var närvarande som gäst,den killen kunde lira..Fast då satt han bakom nåt snabblånat casio låtande plast tjofräseri som vi linade in direkt i PA:t..
Poängen,ja om jag skall hammondisera så får det bli med hjälp av den

Heälsingland,okej - ja mygg då..Här frös dom bort så vi behöver inte ens smörja oss mot dom små kräken när vi är ute i stugan.
Bryggan: Valde en kortnedgång på basen,uppgång hade nog varit snyggare med tanke på intensitetsökningen och sånguttrycket..Två takter med en snygg uppgång på trummor å bas - voila`.
Ola:
Okej,jag kör vidare på ide´n..Smörigt och rockigt blir en fiin kombo

skämtar,jag lirar vidare.Behöver nog lite gura här så du kanske kan svänga ihop nåt då jag satt allt...?
Ramblin´man Productions:
Thanx man,jag kommer att lira klart detta efter midsommar..
Eddi igen då:

Per:
Huvudet på spiken Per.Ny data,har inte mina gamla och väl inövade reverb pluggar kvar..Kör nu med Cubase egna med skiftande framgång..Två olika inställningar på de två sångtagningarna..Samt en på mastern för totalen..Det kommer nog ta sin tid att ratta in mig på dom.
Maria:
Hej själv

Kul att lira igen och jag blir ju inte så hårt sågad

Ny data här med massor av kraft och plötsligt beter sig Cubase som om det vore överkänsligt och nästan allergiskt.Otroligt stora differenser på sångspåren mellan kraftfull/vanlig sång..Så var det inte förr,rakare liksom..Det medför digital dist och ett allmänt strulande i efterhand.Blir nog tvungen att komplettera med en bra kompressor före det går in..Sen har vi det här med reverben..Jag har inte kvar nån av mina gamla,struligt som tusan.
Och sångrösten,,ja jag slutade röka för snart två år sedan och det var ett bra beslut.Når högre än förr och lägre(efter ett par virrar och dan efter)utan att det raspar - klockrent med andra ord.
Mike
###################
Fina och många kommentarer,tack alla för dom.Och jag lovar,det kommer mera denna gång.
Mike