Forum > Färdiga produktioner
BJURTE (feat. Marre & Hagis) - In My Blood.
Tokai:
Bra spelat och sjunget. Trummorna känna för höga och lite upprepande vad gäller virveln (1-1-1-1-)
Kan tyvärr inte låta bli att tycka att detta inte tar tag i mig. Men jag och hårdrock går inte ihop, kan
vara förklaringen.
Piddleton:
Bra låt, bra spelat och bra sjunget som sagt. Mixen saknar botten. jag har rejält basiga högtalare där det brukar brumma en hel del men den här låten har nästan ingen bas alls hos mig och det är ett otvetydigt bevis för att det är för tunt. Jag skulle nog säga att det är för lite mellanregister också, i mitt tycke.
Snygga gitarrer vid 180 förresten. Mys!
bjurte:
Eddie - Antar du menar att cymbalerna ligger lite högt,ska nog försöka sänka dom en aning,tack för påpekande..
MaxB - Vass diskant,samma reaktion som Eddis,ska sänka OH:t lite..(Gillar bassoundet själv) ;)
Eddi igen - 'Give me some hints' ;)
Divi - Marre går från klarhet till klarhet.. :wub:
Tokai - Hårdrock,jo man tackar,själv blev jag lite orolig att det skulle låta 'mesigt' :o Tycker nog att trummorna är ganska varierande..
Piddle - Bra då vågar jag höjja basen ett snäpp.
Marruschkka:
--- Citat från: Eddi skrivet 27.05.2011, 18:02:35 ---Ha! Helt suvve - kanonjobb alla. Marre har aldrig låtit så bra trummorna stänker fram sina grejer och gurorna är suveräna.
Ska lyssna mer men så här spontant vill jag inte säga att Marre ligger för högt hon dränks emellanåt av Hagis OH så snarare skulle det ner något gura solot vid 214 upp.
Men det här ska lyssnas flera ggr på ber att få återkomma.
Sa jag att jag tyckte låten var bra oxå? Nja men det framgår nog. :rolleyes:
--- Slut citat ---
Oj, tack Eddi. Den här låten gick rakt in i både huvud och i magtrakten så den här sången satt som en smäck ;)
Han gör schysta låtar Uriah, och känns perfekt för mej och mitt sångläge har jag märkt, kul!
--- Citat från: MaxB skrivet 27.05.2011, 18:30:10 ---Bra driv och roligt med så kompetent sångerska och musiker. Njuter av basen här också.
Men i min lyssning upplever jag en ganska vass diskant överlag.
--- Slut citat ---
Max, snällt sagt av dej :wub:Men är det rätt i tonart och stuk och så duktiga musiker så blir ju allt lättare.Tack!
Tokai, det kan ju ha att göra med vilka musikaliska preferenser man har. Själv har jag sjungit mycket rock i band och är helt hjärntvättad av sån här musik-oxå!
Piddleton:Håller med om att botten saknas lite, det kommer, detta var en råmix, annars tycker jag mixen är klockren. :)
Divi:Ojsan, galet värre :lol:Kul!
Hagis: Vilka trummor, me love!
Uriah:Vilken låt, det säjer jag bara. Den berör så in i helv-e och musiken talar..tack för den :wub:
/Marre
Gurano:
Bra rock - klassisk men ändå bra, bra instrument- och sånginsats. Hör ett klick (tror jag) vid ca 78 - går det att ta bort? Är svag för stämgitarr :)
Slutet är fult klippt - låt ekot tona ut!
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida