Forum > Färdiga produktioner
BJURTE (feat. Marre & Hagis) - In My Blood.
aROCKER:
Härligt, tungt och hyffsat svettigt.
Snyggt trummljud och bra spelat...lite för lika fills i introt, men bra häng i takten.
Sången blir lite för snäll...men den har en skum charm...ungefär som varför jag gillade Magnum och Rush, lite vekt/klent men ändå bestämt på nåt vis.
Jag har svårt att ta på det men det låter mesigt fast det håller!
Det blir nerv när Marre kliver in.
Snyggt gitarrljud och ett lite modernare men coolt bryggparti när ni skär i frekvenserna.
Jag gillar detta, jag får en ganska stark smak av en tidig Magnum-skiva i munnen.
Bra mix, snyggt, stadigt basspel!
Det måste bli en 4/5, alla drar åt samma håll och detta kittlar i min lilla pojkpung, känns oerhört RETRO..and i love it! :wub:
Kör hårt...kanske en uptempolåt mellan dig och Marre ala "Deadringer for love" skulle sitta fint som en uppföljare!?
:P
Bribedant:
Sitter och längtar efter:
Panorera guror hård l/r och tryck upp den i nyllet på lyssnaren. Tajt och in your face. Backa trummorna ett par flugsteg och mindre ambience. Mer kick.
Skippa breaket vid 163 eller åtminstone använd Hagis trummor. Det är en "darling" va? Kill it.
Och för bövelen, upp med volymen på solo gurorna. Allt är ju bra lirat så, varför blyg.
bjurte:
Sådär!
Nu har jag lagt upp Ver. 2.
Har höjt Basgitarr + höjt bas på Masterregeln.
Har sänkt OH ett snäpp,samt höjt Riffguror och solo.
Gurano - Klipp vid 78 ?,hm har lyssnat och lyssnat,samt 'solo lyssnat' på samtliga kanaler,det ända som skulle kunna vara något är en tråkig 'kompressorpumpning' på virveln,tyvärr svår att tvätta bort,samma med slutet,kanske lite för tvärt avklippt,men inte så mycket att göra åt nu i efterhand,har i alla fall kört en kort fade på sluttonen för att dölja.
aROCKER - En Deadringer' skulle ta me fn.. va skithäfftigt att göra,ska i alla fall försöka,men det ligger nog lite utanför min kompositions sfär.. :o
bjurte:
--- Citat från: Bribedant skrivet 29.05.2011, 00:42:43 ---Sitter och längtar efter:
Panorera guror hård l/r och tryck upp den i nyllet på lyssnaren. Tajt och in your face. Backa trummorna ett par flugsteg och mindre ambience. Mer kick.
Skippa breaket vid 163 eller åtminstone använd Hagis trummor. Det är en "darling" va? Kill it.
Och för bövelen, upp med volymen på solo gurorna. Allt är ju bra lirat så, varför blyg.
--- Slut citat ---
Tjabba!
Den här är värd att svaras separat!
Panorera guror hårt L/R ?? Fn. har fått det rådet förut och fattar inte!
Alltså,själva huvudriffandet + intro är 5 st. gitarrer 1,3:an hårt vänster. o 2,4:an hårt höger.
5:te guran är mono och i mitten den är hårt skuren och innehåller i stortsätt bara hög mellan + plus diskant och ganska lågt mixad
sedan har jag kört den genom en stereo-breddare för att få 'dubbelefekten'.
Tycker själv inte att jag kan få dom mer separerade?? dom kanske är för låga?
Har i alla fall höjt dom en aning nu,för ett mer 'In your face' sound.
Kicken är höjd en aning.
Sedan är det faktiskt 'Hagis' trummor som ligger på breaket,fast hårt 'telefån EQ:ade och i ett stort rumm'
Sen vete fn.. En del gillar det,vissa inte.
Själv tycker jag det ska vara kvar.. ;)
Och solot är härmed höjjt B)
Tack för bra och konkreta tips,har tagit till mig dom flesta.. :lol:
Eddi:
--- Citat från: uriah skrivet 28.05.2011, 13:57:59 ---Eddie - Antar du menar att cymbalerna ligger lite högt,ska nog försöka sänka dom en aning,tack för påpekande..
MaxB - Vass diskant,samma reaktion som Eddis,ska sänka OH:t lite..(Gillar bassoundet själv) ;)
Eddi igen - 'Give me some hints' ;)
Divi - Marre går från klarhet till klarhet.. :wub:
Tokai - Hårdrock,jo man tackar,själv blev jag lite orolig att det skulle låta 'mesigt' :o Tycker nog att trummorna är ganska varierande..
Piddle - Bra då vågar jag höjja basen ett snäpp.
--- Slut citat ---
Upptäckte att jag tyckte riffguran var en låt och solot en annan men det var ju samma - while my guitar gently weeps
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida