Forum > Demolåtar

Dividend och Marruschkka - I saw.

<< < (2/9) > >>

Eddi:

--- Citat från: Dividend skrivet 28.05.2011, 09:44:24 ---Hehe. Kören ska bort :D

Alten? Cellon, eller kören? :)

Tack för tankar.

--- Slut citat ---
Låter som en altfiol men det kan ju vara en cello kanske?

91:an:
Att efterlikna orkestermusik på klaviatur brukar vara mycket mödosamt. Med en inledning som låter lite vag och statisk tycker jag att det efter halva låten börjar låta riktigt bra. Här varieras mer genom att även använda ljud med korta anslag så att rytm och tempot markeras. Som komposition är det alldeles utmärkt.

Gurano:
Hej
Har inte läst tidigare inlägg. Låter vackert och stycket har bra slingor men cellon tar överhanden och dränker bl.a. blåset. Om man kan göra så att instrumenten "inte ligger på" så mycket så är du i princip hemma! Cellon, stråkarna och en del av körerna är nog för heta, tror jag, för att det rakt av ska passa mitt öra, men bra det är det.

Gurano

aROCKER:

--- Citat från: Dividend skrivet 27.05.2011, 12:19:21 ---Bara ett utkast. Några tankar?

Får fixa övergångarna mellan de två huvudtemana...  :unsure:

--- Slut citat ---

Oj, pampigt!
Sånt här går ju ovanför mitt huvud i smak...får jag däremot, kommentera detta jobb mot en filmsekvens och ta känslan i det hela vidare mot ett mål eller krav som jag har på dig så skulle vi komma längre i bedömningsfasen.

Detta är snyggt, kanske nåt som går lite djupare i botten, sedan är jag svag för stråk-knäppningar, heter det så (staccato-prylar)!? :huh:

slutbetyg, maffigt och i min värld imponerande, 3/5!

Dividend:
Slängde upp en ny verre, men det kommer en avslutande..

--- Citat från: 91:an skrivet 28.05.2011, 20:54:00 ---Att efterlikna orkestermusik på klaviatur brukar vara mycket mödosamt. Med en inledning som låter lite vag och statisk tycker jag att det efter halva låten börjar låta riktigt bra. Här varieras mer genom att även använda ljud med korta anslag så att rytm och tempot markeras. Som komposition är det alldeles utmärkt.

--- Slut citat ---

Tackar 91!

aRocker:
Sant, jag har helt glömt bort att ha basar på lämpliga ställen! Stycket var väl inte så pampigt, att det kändes vettigt, från början. Tack för tankarna.

Gurano:
Tack, för tankar. Sänka cellon, jäpp.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion