Forum > Demolåtar
Dividend och Marruschkka - I saw.
Girly:
Låten är verkligen sagolik... eller är det bara jag som förflyttas till en drömsk sagoskog :rolleyes:
Gillar verkligen rösten... men bruset på sången arghhhh!!!!
Lyssnar igen :)
Lena
Dividend:
Ok.
0) Marre sjöng in på nytt och hon gör det bra. 5+. Bra intonation, men är dubben jobbig?
1) tog borta alla överflödiga noter där som idioten på harpa spelar på ca 2-3 sekunuder precis innan marre kom in. plingeplongplongpeng
2) Fixade bruset
3) fixade nivåer, dynamik + massa skit
4) Fixade idiotiska kontrapunktiska felsteg mm mm
Låter bra och tankar upp ny verre nu. Tack till alla som kommenterat och lyssnat, svarar er alla om en kort stund. ;)
v3.
Tokai:
Har faktiskt inte hört dom tidigare versionerna så jag lyssnar på den senaste.
Himla vackert! "Less is more" i sångverserna är rätt medicin, så att sången får framträda.
bjurte:
Kommer inte riktigt ihåg hur det lät där efter min första kommentar,men denna version
lider inte av något som jag 'gnällde' på då.. :lol:
Skitbra från start till mål,sången är i samma sal som övriga instrument och kanske att den tom skulle höjas pytte-pytte??
Dividend:
--- Citat från: Wernborg skrivet 11.08.2011, 17:43:37 ---Låter kalas tycker jag. Kanske fortfarande att det saknas något i bottenregistret?
Väldigt, väldigt brusig sång. Dags för ny preamp kanske?
--- Slut citat ---
Basarna kommer och går. Man skulle kunna addera mer "låg cello" där basar känns överflödiga, men känns som den här får ligga nu. Bruset är fixat! Tack för påpekandet och kommentar!
--- Citat från: equality skrivet 11.08.2011, 19:33:13 ---Vackra melodier och snyggt arr. Marres sång sitter bra. Skulle hellre vilja ha en blandad kör, inte så lätt att fixa förstås. Detta är mycket fint.
--- Slut citat ---
Har skickat låten till Cerise i USA, kommer kanske mezzospår framåt hösten/vintern eller kanske tidigare om man har tur ;) Tack!
--- Citat från: robc skrivet 11.08.2011, 19:31:26 ---Oj, vilken mäktig låt, låter mkt bra !
Vad är det för stråkpaket?
--- Slut citat ---
Tack! Kul att det gillas! Det är ewql utan expression eller annat, förutom velocity, på orkester-stråkdelen, och LA strings på solocellon, den som inleder.
--- Citat från: Gurano skrivet 12.08.2011, 09:46:26 ---Ett mycket trevligt och behagligt stycke som du/ni gjort bra men jag håller med Wernis - alldeles för mycket brus på sången.
--- Slut citat ---
Tack, det är fixat!
--- Citat från: Girly skrivet 12.08.2011, 16:20:46 ---Låten är verkligen sagolik... eller är det bara jag som förflyttas till en drömsk sagoskog :rolleyes:
Gillar verkligen rösten... men bruset på sången arghhhh!!!!
Lyssnar igen :)
Lena
--- Slut citat ---
Kul att det uppskattas! Bruset är fixat ;) Låg tydligen 2-3 extraspår med brus, sådär nedanför fönstret liksom, så jag lyckades undgå att se dem trots att det brusade. ;)
--- Citat från: Tokai skrivet 15.08.2011, 14:42:54 ---Har faktiskt inte hört dom tidigare versionerna så jag lyssnar på den senaste.
Himla vackert! "Less is more" i sångverserna är rätt medicin, så att sången får framträda.
--- Slut citat ---
Hej! Tack! Du menar less även nu?
--- Citat från: uriah skrivet 15.08.2011, 14:47:49 ---Kommer inte riktigt ihåg hur det lät där efter min första kommentar,men denna version
lider inte av något som jag 'gnällde' på då.. :lol:
Skitbra från start till mål,sången är i samma sal som övriga instrument och kanske att den tom skulle höjas pytte-pytte??
--- Slut citat ---
Hej! Kul att det funkar. Ja, det vore på andra versen då? Det är ju mer som "händer" där?
Tack, alla, för lyssning och kommentarer
Lyssnar på denna Wagner-dänga för stämningens och allmänt moralhöjande egenskapers skull just nu :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida