Forum > Färdiga produktioner

Varannan vatten - catch you on the flipside (med Frida Herchenröther)

<< < (3/3)

Dividend:
Skön sång av Frida. Läste större delen av låtens historik, det är kul när man kan förvåna sångerskor eller andra inblandade med slutresultatet :lol:

Låten som sådan tycker jag är bland det bästa jag hört i sin stil. Tycker nog, i min lyssning, att bongosarna eller vad det är ska ner en del och tjejen upp. Bra känsla i sången.

Mycket bra låt. Var är min söndags-cocktail?

Piddleton:

--- Citat från: fettmule skrivet 29.05.2011, 16:42:22 ---Jag gillar den, helskönt helt enkelt. Man kanske kunde panorera ut en del insatser lite mer och göra lite "hål" i musiken så det blir lite mera dynamiskt eller vad man ska säga.

--- Slut citat ---

Tack för tipset. Vi har pannat lite men det kunde ha varit mycket mer. Jag är själv ganska förtjust i att lägga enskilda trumdelar 60-70% i åt ena eller andra hållet, särskilt i den här typen av låtar. Det blir riktigt fint ibland.

--- Citat från: Dividend skrivet 29.05.2011, 17:12:54 ---Skön sång av Frida. Läste större delen av låtens historik, det är kul när man kan förvåna sångerskor eller andra inblandade med slutresultatet.
--- Slut citat ---

Ja, när de gillar resultatet är det odelat kul iallafall. :)

--- Citera ---Tycker nog, i min lyssning, att bongosarna eller vad det är ska ner en del och tjejen upp. Bra känsla i sången.
--- Slut citat ---

Du har nog rätt. Det blir lite av en stilgrej att trummorna ligger så högt.

--- Citera ---Låten som sådan tycker jag är bland det bästa jag hört i sin stil.
--- Slut citat ---

Underbart peppande att höra! Stort tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion