Kontrollrummet

Gurano - Gung

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tja förra låten var det inte så många som ville kommentera, kanske denna går bättre?
Vad bör ändras i mixen eller annat? Tacksam för era tankar.

/G

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Majlåt1.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Det låter Gurano om det här! :)  Först så reagerade jag (som vanligt) på dina speciella gitarrljud och jag tyckte det lät som musiken till nåt dataspel från 80-talet alt.
från någon scen i Miami Vice!  XD   
Sen sätter sig melodin och man börjar gilla låten mer och mer.  Ok, det skulle ju vara kul att höra den med sång och körer o.s.v. även om den passar i det här formatet också.

Bra jobb!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag stämmer in i kören. Vill ha mer av andra instrument, sång, kör och annat som bidrar till en helhet i en låt.

En jämförelse som jag gjorde för länge sen är parallellen med Steve Hillage. Tycker ni har mycket gemensamt. En platta jag lyssnat på mycket är Green (kan vara från 1978). Kolla in den eller andra plattor med Hillage på Spotify, för att kolla om du gillar det. Tycker som sagt att här finns många paralleller.

Och tack för tips om Belle & Sebastian. De tre plattorna är en bra referens. De använder blåsinstrument på ett sätt jag gillar. Blir influerad och hoppas kunna använda blås i mina låtar och får många idéer av dem...
« Senast ändrad: 29.05.2011, 13:24:06 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
He is back !!
Mannen med det egna soundet!! ;)
Tycker trummorna ligger alldeles för anonymt och lågt,samt kanske lite röriga vid ca. 80 på spelaren + några ggr till.
Har saknat dina lekfulla allster och denna hör till dom.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det låter Gurano om det här! :)  Först så reagerade jag (som vanligt) på dina speciella gitarrljud och jag tyckte det lät som musiken till nåt dataspel från 80-talet alt.
från någon scen i Miami Vice!  XD   
Sen sätter sig melodin och man börjar gilla låten mer och mer.  Ok, det skulle ju vara kul att höra den med sång och körer o.s.v. även om den passar i det här formatet också.
Bra jobb!   /JEH
Nu är det ju inte så mycket...typ inget delay, så lite annorlunda mitt sound e det väl? Kul att den sätter sig. Jo sång skulle smälla bra på denna men jag sjunger motvilligt - öppet för hågade således!

Jag stämmer in i kören. Vill ha mer av andra instrument, sång, kör och annat som bidrar till en helhet i en låt.
En jämförelse som jag gjorde för länge sen är parallellen med Steve Hillage. Tycker ni har mycket gemensamt. En platta jag lyssnat på mycket är Green (kan vara från 1978). Kolla in den eller andra plattor med Hillage på Spotify, för att kolla om du gillar det. Tycker som sagt att här finns många paralleller.
Och tack för tips om Belle & Sebastian. De tre plattorna är en bra referens. De använder blåsinstrument på ett sätt jag gillar. Blir influerad och hoppas kunna använda blås i mina låtar och får många idéer av dem...
 
Som sagt...bara att ta sig ton Max ;) stäm upp i sång!
Jodå jag känner till Steve och visst finns likheter även om jag själv tycker att olikheterna är större.
B&S är bra och där finns mycket att hämta - kul att du tycker att de funkar!

He is back !!
Mannen med det egna soundet!! ;)
Tycker trummorna ligger alldeles för anonymt och lågt,samt kanske lite röriga vid ca. 80 på spelaren + några ggr till.
Har saknat dina lekfulla allster och denna hör till dom.
Vi får la se hur mycket back jag är - det visar sig!
Du har nog rätt - trummorna ska upp! Tack för kreativ kritik.

Tack alla för lyss å tyck
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jo, trummorna är nog lite väl blygsamma. Du kunde kanske också testa med att "vända" på trumkompet på nåt ställe.
Lite sång, som redan påpekats, eller blåsinstrument, trumpet eller nåt, skulle lyfta låten till oanade höjder.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jo, trummorna är nog lite väl blygsamma. Du kunde kanske också testa med att "vända" på trumkompet på nåt ställe.
Lite sång, som redan påpekats, eller blåsinstrument, trumpet eller nåt, skulle lyfta låten till oanade höjder.

Space
Jo som sagt så bör trummorna höjas mer - håller med. Ska fundera på det där mee vända trummor. Oanade höjder - jag som är höjdrädd :). Nämen visst jag är öppen för sångförsök!

Tack för dina tankar.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!