Kontrollrummet

Korvgubben

gäst · 21 · 2076

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

fettmule

  • Gäst
text komposition och framförande -> herr fettmule
inspelning och mastring -> ovanstående
nedkom 8 maj 2011
mp3 2.2 mb ca 1.5 ljuvliga minuter

 :D

« Senast ändrad: 30.01.2012, 17:10:54 by fettmule »


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
 :D mmmmm gött  man riktigt hör hur senapen kommer på och hur munnen öppnas med ett stort aaaaaa,

två kokta tack.
https://soundcloud.com/olajegreus


fettmule

  • Gäst
Ska det vara stark eller söt senap :D


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Kanske inte den mest seriösa inspelning man hört. Men mixen och framför allt gitarrljudet skvallrar om klass på signalkedja och vant handlag. Har vi en studioräv här? ;)
DON'T PANIC


fettmule

  • Gäst
Det var jättevänligt av dig  :wub: men jag måste förneka då det förmodligen inte finns större amatör inom det här området i hela norden. Jag bra skojar lite  :D alla vet vem jag är om man tänker till.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hmmm 
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


fettmule

  • Gäst

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det var jättevänligt av dig  :wub: men jag måste förneka då det förmodligen inte finns större amatör inom det här området i hela norden. Jag bra skojar lite  :D alla vet vem jag är om man tänker till.
Utifrån inspelningen så är det inte så lätt att få en aha-upplevelse direkt, på vem du är alltså - M B T? T K L? S T?
Men gör nåt lite mindre "lättsamt" så får vi gissa.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Köttigt och oroande. I love it. Douze points
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


fettmule

  • Gäst
Kabanoss, Falukorv eller rättare sagt farligkorv  :D .  35% glutamatfritt bara lite aromat berikad + felix pulvermos med smör, en skvätt grädde och Bostongurka på sidan hehe. Bor i svärje i mitten ungefär  :D


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
vet inte vad detta har med korv etc att göra alls, snarare nån somrig känsla med plaskljud etc men för mig låter det inte speciellt intressant eller proffsigt alls, möjligen an halvtaskig skiss till något som skulle kunna vara barnradio etc...

det intressanta och samtidigt lite larviga är att du dyker upp här och nu även medger att du är någon annan, är det ok eller oärligt eller en töntig lek du leker???

om det är ok kan vi ju alla regga oss med olika alias och spela pajas i fortsättningen?!?
 :wacko:


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
vet inte vad detta har med korv etc att göra alls, snarare nån somrig känsla med plaskljud etc men för mig låter det inte speciellt intressant eller proffsigt alls, möjligen an halvtaskig skiss till något som skulle kunna vara barnradio etc...
det intressanta och samtidigt lite larviga är att du dyker upp här och nu även medger att du är någon annan, är det ok eller oärligt eller en töntig lek du leker???
om det är ok kan vi ju alla regga oss med olika alias och spela pajas i fortsättningen?!?
 :wacko:

Vi andra spelar pajas utan att dölja oss bakom ett annat alias  B)
Men det är lugnt på KR nuförtiden, som om de flesta är på semester på annat hål.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


fettmule

  • Gäst
Jao det är väl så att man kanske inte ska ta sig själv på så blodigt allvar som då ligger bakom den här snutten ljud. I övrigt så när du nu ändå skjuter från höften så tycker jag nog trots att jag då respekterar hur du komponerar musik att det enda alster jag hört här på forumet av dig inte tilltalar mig fantastiskt mycket och är lite för långt för att intresset att lyssna ska överleva låtens längd.

Guran är stämd i G moll, testa det det blir en helt skumt cool klang.

Sen är det som sagt inte många som skriver ut namn och adress här eller på nåt forum överhuvudtaget. Jag tror för övrigt att du har mitt nummer redan.   


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kabanoss, Falukorv eller rättare sagt farligkorv  :D .  35% glutamatfritt bara lite aromat berikad + felix pulvermos med smör, en skvätt grädde och Bostongurka på sidan hehe. Bor i svärje i mitten ungefär  :D
I östersund alltså.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jao det är väl så att man kanske inte ska ta sig själv på så blodigt allvar som då ligger bakom den här snutten ljud. I övrigt så när du nu ändå skjuter från höften så tycker jag nog trots att jag då respekterar hur du komponerar musik att det enda alster jag hört här på forumet av dig inte tilltalar mig fantastiskt mycket och är lite för långt för att intresset att lyssna ska överleva låtens längd.

Guran är stämd i G moll, testa det det blir en helt skumt cool klang.

Sen är det som sagt inte många som skriver ut namn och adress här eller på nåt forum överhuvudtaget. Jag tror för övrigt att du har mitt nummer redan.   

hej fettmule vem du nu är, det förstår t.o.m. jag att detta är på skoj ditt stycke och jag skrev bara helt ärligt vad jag tyckte, vad gäller din retribution-kommentar som jag bara skrattar åt är du hjärtligt välkommen att skriva precis vad du vill i demoforumet på relevant plats där jag för övrigt lagt upp fler än 1 låt om du letar lite bättre  ;)

om jag har ditt nummer spelar du en rätt knasig teater måste jag säga, kan pga det inte ta dig på allvar genom dina inlägg här även om du vore min bäste vän!



fettmule

  • Gäst
Nä jag spelar inte teater bra skojar lite utom i ryggdunkar tråden och hur jag personligen uppfattade din låt där jag då skrev vad jag tycker. Det ska man ju göra så vitt jag förstår. Jag kan däremot inte inse att den typen av ärlighet när det gäller feedback på just musik är jätteviktigt eller ens kan motivera någon att ta sitt skapande ett steg till. Men nu har jag inte tid att gaffla om det längre så om det är jätteviktigt att vi enas om att du har rätt så gör vi det. Ha det bra, nu ska jag inte yttra mig mera i ärendet.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Ljudtekniskt låter det bra. Men...

Tycker det låter som en pedofil i Thailand (eller nånannanstans) som går i vattenbrynet och letar efter unga pojkar. Han kanske är en korvgubbe, svensk låtsas korvgubbe?
Finner inget nöje i detta.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Ljudtekniskt låter det bra. Men...

Tycker det låter som en pedofil i Thailand (eller nånannanstans) som går i vattenbrynet och letar efter unga pojkar. Han kanske är en korvgubbe, svensk låtsas korvgubbe?
Finner inget nöje i detta.

:lol: underbar recension Tokai!!!
Fria associationer som sagt*


fettmule

  • Gäst
Nej men vad roligt att du uppskattar den Tokai, inte riktigt min kopp te åt det hållet som dina tankar går. Själv brukar jag när jag låter mina tankar vandra till musik hitta andra riktningar men som sagt var över här det är ju olika.

Ha det bra grabbar


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jo men, det var intressant. Kul att lyssna till, gitarren, även om pedofilens jakt bland risfälten var mindre tilltalande.

Du får gärna lägga upp lyriken, till den frustande pedofarbrorn. :)
https://soundcloud.com/user7789882


fettmule

  • Gäst
Bättre upp (kanske ner beror lite på typ) man e väl på G med en uppföljare nämligen korvgubben2/haru slut på kaffe. I det här läget så ere öppna spjäll i och med att produktionsgruppen i det här läget satsar lite mer åt tyyyyp det episka än i del 1. Det kommer att bli fanfarer och puttesmällare (googla på det) och delfiner.

Jag inser att man inte kommer att kunna stå ut att vänta på denna masterpiiiiis så jag laddar upp en kort snutt.