Kontrollrummet

Eddi-The Strangers are here

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
orkar inte hålla på o redigera, fattar ännu inte hur man gör med citat.

"Jag har redan rensat grovt framförallt i versen med stor skillnad ska jag rensa mera så blir det inget kvar" 

Ok , jag tar tillbaka detta. Nästan.
"samtidigt som du tycker att det saknas tryck en balansgång som inte går ihop riktigt."
Mer instrument ger inte mer tryck. Visserligen la jag 8 guror för att få mer drag i kompet nyligen, men det är en annan femma
Det handlar om annat. Tror det handlar mycket av avsaknad av baskagge som sätter tydliga avtramp och mer tydlig bas

När man börjar med en låt ska man tänka som en tremannagrupp, vad pop/rock gäller. Trummor, bas o gitarr. Svänger det bra, känns det bra? Ok, sen kan man lägga på lite prylar. Det är min erfarenhet.
Brygggan till refrängen är så crazy,  :wub:
« Senast ändrad: 06.05.2011, 22:51:30 by Tokai »


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Skriv nånting nu Bribent jag ser att du lyssnar :D
Ops, upptäckt!
Lyssnat igen och börjar gilla. Den är så oprettig och crazy att jag bara  :D när jag lyssnar.
Theremin'en satt så rätt. Låten vinglar så där skönt också i sång och arr.
Är det EZ trummor? Kan bara inte med denna tunna skramlande trumsampler. Ingen botten eller ompf nånstans. Bortsett från det, cool  B)
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hemligheten med citat Tokai är att man bara trycker på den där texten i högra hörnet  som heter "Citat" och vips så dyker det upp en svarsmailruta med citatet i. Sedan kan man välja om man vill redigera citatet så att inte allt följer med eller inte se till att ha med det inledande quot och samma på avslutningen bara.
Jag tycker det är jätteroligt att få kommentarer på de låtar jag gör och jag brukar oftast bedöma kritiken som sådan och faktiskt oftast ändra i enlighet med densamma fast ibland obstruerar jag och se denna gång drog du tillbaka lite när det gäller verserna - du har naturligtvis rätt i att om hörnstenarna är med så funkar det - i det här fallet tror jag att jag har dragit ner EQ:n på Mastern i de låga registren så att bastrumman de facto blivit försvagad - samma med basen då dessvärre. Vi får se om jag donar - men du har rätt - skoj att du gillar bryggan - hade själv rätt kul när jag hittade på den :D
Stort tack för tyck Tokai
orkar inte hålla på o redigera, fattar ännu inte hur man gör med citat.

"Jag har redan rensat grovt framförallt i versen med stor skillnad ska jag rensa mera så blir det inget kvar" 

Ok , jag tar tillbaka detta. Nästan.
"samtidigt som du tycker att det saknas tryck en balansgång som inte går ihop riktigt."
Mer instrument ger inte mer tryck. Visserligen la jag 8 guror för att få mer drag i kompet nyligen, men det är en annan femma
Det handlar om annat. Tror det handlar mycket av avsaknad av baskagge som sätter tydliga avtramp och mer tydlig bas

När man börjar med en låt ska man tänka som en tremannagrupp, vad pop/rock gäller. Trummor, bas o gitarr. Svänger det bra, känns det bra? Ok, sen kan man lägga på lite prylar. Det är min erfarenhet.
Brygggan till refrängen är så crazy,  :wub:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skriv nånting nu Bribent jag ser att du lyssnar :D
Ops, upptäckt!
Lyssnat igen och börjar gilla. Den är så oprettig och crazy att jag bara  :D när jag lyssnar.
Theremin'en satt så rätt. Låten vinglar så där skönt också i sång och arr.
Är det EZ trummor? Kan bara inte med denna tunna skramlande trumsampler. Ingen botten eller ompf nånstans. Bortsett från det, cool  B)
Haha ja fast det var väl version 3 du lyssnade på då tror jag. Kul att du gillar låten trots vinglet (det är väl den tightaste låt jag gjort ungefär men det säger ju inget) Trummorna är Superior Drums men som jag tidigare sagt så tror jag det handlar om att jag dragit ner de låga frekvenserna på mastern varav no umpf så att säga.
Tack för tyck Bribent :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Hemligheten med citat Tokai är att man bara trycker på den där texten i högra hörnet  som heter "Citat" och vips så dyker det upp en svarsmailruta med citatet i. Sedan kan man välja om man vill redigera citatet så att inte allt följer med eller inte se till att ha med det inledande quot och samma på avslutningen bara.
Jag tycker det är jätteroligt att få kommentarer på de låtar jag gör och jag brukar oftast bedöma kritiken som sådan och faktiskt oftast ändra i enlighet med densamma fast ibland obstruerar jag och se denna gång drog du tillbaka lite när det gäller verserna - du har naturligtvis rätt i att om hörnstenarna är med så funkar det - i det här fallet tror jag att jag har dragit ner EQ:n på Mastern i de låga registren så att bastrumman de facto blivit försvagad - samma med basen då dessvärre. Vi får se om jag donar - men du har rätt - skoj att du gillar bryggan - hade själv rätt kul när jag hittade på den :D
Stort tack för tyck Tokai
orkar inte hålla på o redigera, fattar ännu inte hur man gör med citat.

"Jag har redan rensat grovt framförallt i versen med stor skillnad ska jag rensa mera så blir det inget kvar" 

Ok , jag tar tillbaka detta. Nästan.
"samtidigt som du tycker att det saknas tryck en balansgång som inte går ihop riktigt."
Mer instrument ger inte mer tryck. Visserligen la jag 8 guror för att få mer drag i kompet nyligen, men det är en annan femma
Det handlar om annat. Tror det handlar mycket av avsaknad av baskagge som sätter tydliga avtramp och mer tydlig bas

När man börjar med en låt ska man tänka som en tremannagrupp, vad pop/rock gäller. Trummor, bas o gitarr. Svänger det bra, känns det bra? Ok, sen kan man lägga på lite prylar. Det är min erfarenhet.
Brygggan till refrängen är så crazy,  :wub:

Jodå, citatknappen känner jag till, har använt många gånger. Men det jag tyckerr är så konstigt är när jag markerar nåt i någons text och trycker på citat, så borde väl bara det jag markerat synas. Men nej, allt kommer med å så får man hålla på och deleta och html-fatta var början och slutet ligger. Tradigt, minst sagt!

så här t.ex

Men fa van, rocka på!!
« Senast ändrad: 07.05.2011, 17:08:19 by Tokai »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol: Ja det är inte lätt i vår internetvärld. Nåväl nu har många tyckt till och trots att jag känner att sologuran ligger lite mycket till vänster och har ett relativt otrevligt fuzz-ljud så är jag beredd att flytta denna till fördiga.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Fan det här är en riktigt bra låt, det händer fina grejer på rätt ställen.
Du gör nåt gitarrgnissel som låter ganska exakt som det brukar låta från mig.
Sången är det bästa. Sjung den ett par hundra ggr till så du blir riktigt säker, nu hörs en viss osäkerhet, men va fan, mkt bra och egen stil på sången. Hela låten hänger ihop fint, kanske slutar den lite snopet fort.
Virvelkomprimeringen blir det bakläxa på.  B)
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Schystt Eddi-låt!  :)   Jag gillade inte heller thereminpartiet först men nu så är det klockrent crazy!   
Verserna är grymt bra och sätter sig i skallen ordentligt.    Det är bara en sak jag saknar - basen, vart är den? 
Bra gitarr ljud, speciellt när du kör på låga toner.        Nice Eddi!    /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Kan inte hålla mig borta från den här låten. Byte till dur, Theremin svaj + "the strangers are here". Helt underbart. Jag vill ha den här låten på min stryka&diska spellista!
 :lol:
An anings mer botten i soundet bara så...
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fan det här är en riktigt bra låt, det händer fina grejer på rätt ställen.
Du gör nåt gitarrgnissel som låter ganska exakt som det brukar låta från mig.
Sången är det bästa. Sjung den ett par hundra ggr till så du blir riktigt säker, nu hörs en viss osäkerhet, men va fan, mkt bra och egen stil på sången. Hela låten hänger ihop fint, kanske slutar den lite snopet fort.
Virvelkomprimeringen blir det bakläxa på.  B)
Kul att du gillar Håkan - jag ligger ljusår från dig när det gäller guraspelet dock men man lär sig vartefter. Tack för cred på pipan det värmer. Trumsetet är komprimerat med Vintagekompressor har försökt att skjuta reglarna lite i den nya betaversionen men har nog inte samma trumhörsel som dig (ännu).
Tack för tyck Håkan :D

Schystt Eddi-låt!  :)   Jag gillade inte heller thereminpartiet först men nu så är det klockrent crazy!  
Verserna är grymt bra och sätter sig i skallen ordentligt.    Det är bara en sak jag saknar - basen, vart är den? 
Bra gitarr ljud, speciellt när du kör på låga toner.        Nice Eddi!    /JEH
Det handdämpad gitarr kul att det funkar och att låten fastnar - jag lägger ut en Betavariant med bättre botten så får vi se.
Tack för tyck Fuzzen :D
Kan inte hålla mig borta från den här låten. Byte till dur, Theremin svaj + "the strangers are here". Helt underbart. Jag vill ha den här låten på min stryka&diska spellista!
 :lol:
An anings mer botten i soundet bara så...
Aha det var det du menade med svajet - Puh - dåså. Som sagt här nedan och i första posten kommer en Betvariant med mer botten som du kan diska till.
Återigen tack för tyck Bribent :D

[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/TheStrangers7.mp3[/mp3]
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
I första versen fortsätter gitarren till vänster och pianot till höger att spela melodier. Jag menar att de i min mixvärld inte ska vara där då sången kommer in. Du har dragit ner men jag tycker de inte ska behöva vara där och om de ska vara med ska de inte spela många toner alls

Kul med sticket som kommer in efter två minuter. Där är det kul att de låter som en theremin!

Jag gillar inte fuzzljudet på sologitarren till vänster efter det.

Jag saknar en distingt basgitarr som hörs tydligt utan att ta för mycket plats. Har du eq:at basen på något sätt? Vad spelar bas? Elbas eller annat?

Solot till vänster efter 248, låter inte harmoniskt, skulle kunna läggas om. Men å andra sidan kanske den guran är en av dessa "strangers in the closet" och hur harmoniskt ska de låta.

Blir inte riktigt klok på den här låten. Den är troligen det som är behållningen med den.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Intressant med låtar som har olika partier. Det är ju alltid ett konststycke att få ihop dem så det blir naturligt. Den biten tycker jag funkar bra. Däremot gillar jag partierna olika mycket. Verserna och introsvängarna tycker jag blir för melodiskt enformiga och lite mekaniska i rytmen. Refrängerna är bättre men saknar riktigt tryck i arret. Refrängen skall vara låtens klimax, men det är något som saknas, kanske stämmor eller körer? Bryggan mellan vers och refräng är genial!

Jag saknar bas i första halvan av låten, det känns som den kommer smygande eftersom. Tycker det är sådär. Bas har potential att styra intensitet, men jag tycker inte du utnyttjar den möjlighet. Du använder istället bara basen som en slags bastrumma för att fylla ut botten. Jag skulle ha provat att lägga basen en oktav högre upp på refrängerna, eller ge den en friare roll.

Sången på verserna låter OK. Påminner lite om synthgrupper på 80-talet, ex vis Visage. Sången låter inte bra på refrängerna, de högsta tonerna hamnar på falsettgränsen och spräcker rösten. En annan tonart, en helton lägre skulle ha funkat bättre. (Jag tycker så, det är ingen "hämnd" för att du tyckte min låt gick i fel tonart.  :))

Du vill nog ha ett annat sound på gitarrer och trummor än vad jag brukar ha, så sådant är lite svårt att bedöma. Men mixen tycker jag generellt är bra, har inget att anmärka på den.
DON'T PANIC


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Jasså, det heter "theremin". Enda en dings man må ha i skapet. Grr  :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jasså, det heter "theremin". Enda en dings man må ha i skapet. Grr  :)

Hörde att ljudet finns i Cubase 5.. Stämmer det?

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Aha det var det du menade med svajet - Puh - dåså.

Nädu, det är inte synten som svajar utan låten.
Min syn på saken:
Sången hänger fast i låten med bara ett pekfinger. Kan liksom gå åt helvet när som helst. Spännande. Keyboard och gitarrsoundet verkar framplågade ur grejer som inte funnits på marknaden sen 80 talet. Fanimej unikt idag. Ev. slagverk verkar vara uppfunnet av kompositören själv och arret driver mig till vansinne. Jag får sitta och väntar på att Theremin bryggan ska komma. Förväntansfull. Det är dessa imperfektioner som gör låten och produktionen kul och får mig att lyssna på detta mer en en gång.
Finns  låtar/produktioner här på KR som är mycket bättre gjorda än "The Strangers are here" men lämnar mig oberörd. En lyssning räcker. Oftast är de låtarna stöpta enl. form. 1A och soundet polerat för att INTE sticka ut eller vara oroväckande intressanta. Hör detta titt&tätt, låtar som kopierar utan att vara bättre.

MaxB sammanfattar det hela rätt bra "Blir inte riktigt klok på den här låten. Den är troligen det som är behållningen med den."
Precis.

Om sedan gitarrer låter annorlunda eller det är för lite bas, diskant eller hela stereobilden är inverterad och sedan dividierad med noll är alltså i mina öro konstnärlig frihet och är en av anledningarna till att det är svårt att kommentera låtar i demo forumet.

Ska forum kommentarer utgå från någon allmänt accepterad "norm" om hur det ska låta? En outtalad mall skapad av anglosaxiskt poplärmusik under årtionden av kulturell indoktrinering? Personligen funkar jag inte så. Leve det proggresiva, nyskapande och experimenterande musikskapandet. Den som får lyssnaren att haja till. "Vafan, en Theremin!?"  :P

När gick KR kritikern senast fram till den utställande målaren och påpekade, - Du, du skulle defintivt behövt lägga på lite mer blått på den här tavlan. Och kanske måla lite mer.... öh, snyggt.

</rant>
« Senast ändrad: 10.05.2011, 02:04:45 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vad är du för bizarr Ryggdunkarkompis va? Du ska ju hålla med om allt och inte kritisera nånting juh - fattar du inte nåt får du ta en Universitetsklass i How we backdunk in the musical academia - ger 5 poäng som är jättebra att ha om man lirar t.ex. poker man ligger alltid lite före alla andra
Från det ena till det andra - jo jag har nog en förkärlek för att med nåt instrument "följa" sjunget - det kan vara basen eller pianot eller en gura även om jag "vet" att det inte följer gängse låtuppbyggarstandard - förmodligen handlar det om ett slags försök att "hjälpa" rösten innerst inne. Som sagt nu har jag i alla fall dragit ner de partierna och det blev lite mindre gröt och lite bättre enligt mitt förmenande. Pianomelodierna i dennaföljer inte alls rösten i o för sig finns bara med som exotika. "sologuran" om vi för enkelhetens skull kan kalla så skyller jag helt på utomjordlingarna - gillar inte heller ljudet men panningen är lite bättre i Betan. Thereminen är i detta fall en Divatron från Cubase. Men häftig film du la upp tror att det är ganska så svårt att spela på den. Basen är min manuella Gold med preampljud typ Rythm & Blues som jag dessutom kört lite kompressor på - framgår med i Betan hoppas jag liksom baskaggen. Om sologuran vid 248 menas så är det som jag sagt tidigare en pastisch på Encounter of the third kind plus en lite ton från amerikanska nationalsången och den ska nog vara i disharmoni. Låten är ingen mainstream och kommer aldrig spelas på en station nära dig om man säger så - förhoppningsvis ska den åtminstone ge någon slags känsla av att ha lyssnat på och aldrig kommer att glömma - ja låten kan man ju förtränga men händelsen i sig är viktig - det är alltid det jag hoppas få fram att den ska sticka ut lite.
Tack för tyck MB :D
I första versen fortsätter gitarren till vänster och pianot till höger att spela melodier. Jag menar att de i min mixvärld inte ska vara där då sången kommer in. Du har dragit ner men jag tycker de inte ska behöva vara där och om de ska vara med ska de inte spela många toner alls

Kul med sticket som kommer in efter två minuter. Där är det kul att de låter som en theremin!

Jag gillar inte fuzzljudet på sologitarren till vänster efter det.

Jag saknar en distingt basgitarr som hörs tydligt utan att ta för mycket plats. Har du eq:at basen på något sätt? Vad spelar bas? Elbas eller annat?

Solot till vänster efter 248, låter inte harmoniskt, skulle kunna läggas om. Men å andra sidan kanske den guran är en av dessa "strangers in the closet" och hur harmoniskt ska de låta.

Blir inte riktigt klok på den här låten. Den är troligen det som är behållningen med den.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Intressant med låtar som har olika partier. Det är ju alltid ett konststycke att få ihop dem så det blir naturligt. Den biten tycker jag funkar bra. Däremot gillar jag partierna olika mycket. Verserna och introsvängarna tycker jag blir för melodiskt enformiga och lite mekaniska i rytmen. Refrängerna är bättre men saknar riktigt tryck i arret. Refrängen skall vara låtens klimax, men det är något som saknas, kanske stämmor eller körer? Bryggan mellan vers och refräng är genial!
I stort håller jag med fast jag gillar verserna bättre och är lite missnöjd med refrängen den har inte det där lilla extra. Kul att du gillar bryggan.

Jag saknar bas i första halvan av låten, det känns som den kommer smygande eftersom. Tycker det är sådär. Bas har potential att styra intensitet, men jag tycker inte du utnyttjar den möjlighet. Du använder istället bara basen som en slags bastrumma för att fylla ut botten. Jag skulle ha provat att lägga basen en oktav högre upp på refrängerna, eller ge den en friare roll.
Jag tänkte ha med bas alls - men ändrade mig efter förslag från  (vem minns jag inte flera kanske) I reffen gör den bara 8-delar det stämmer men i vererna så är det en fri radikal. Du kan ha en point där med en oktaviserad historia, bra.

Sången på verserna låter OK. Påminner lite om synthgrupper på 80-talet, ex vis Visage. Sången låter inte bra på refrängerna, de högsta tonerna hamnar på falsettgränsen och spräcker rösten. En annan tonart, en helton lägre skulle ha funkat bättre. (Jag tycker så, det är ingen "hämnd" för att du tyckte min låt gick i fel tonart.  :))
Nu var det ju det jag var lite ute efter att tänja gränserna - rösten slår aldrig över till falsett men bra nära - kan förmodligen sjungas bättre i samma tonart och självklart förstår jag ju att det är hämnd det är frågan om :lol: Närå vi är vuxna nu och kan nog hantera sånt (jag har i alla fall inte pitchat upp min röst haha)

Du vill nog ha ett annat sound på gitarrer och trummor än vad jag brukar ha, så sådant är lite svårt att bedöma. Men mixen tycker jag generellt är bra, har inget att anmärka på den.
Det tycker jag låter generellt bra.
Stort tack för tyck Rattle :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jasså, det heter "theremin". Enda en dings man må ha i skapet. Grr  :)
Vore väl kul om du köpte en sån manick som MaxB la upp en film om - men som sagt den finns på Cubase heter Divatron.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Aha det var det du menade med svajet - Puh - dåså.

Nädu, det är inte synten som svajar utan låten.
Min syn på saken:
Sången hänger fast i låten med bara ett pekfinger. Kan liksom gå åt helvet när som helst. Spännande. Keyboard och gitarrsoundet verkar framplågade ur grejer som inte funnits på marknaden sen 80 talet. Fanimej unikt idag. Ev. slagverk verkar vara uppfunnet av kompositören själv och arret driver mig till vansinne. Jag får sitta och väntar på att Theremin bryggan ska komma. Förväntansfull. Det är dessa imperfektioner som gör låten och produktionen kul och får mig att lyssna på detta mer en en gång.
Finns  låtar/produktioner här på KR som är mycket bättre gjorda än "The Strangers are here" men lämnar mig oberörd. En lyssning räcker. Oftast är de låtarna stöpta enl. form. 1A och soundet polerat för att INTE sticka ut eller vara oroväckande intressanta. Hör detta titt&tätt, låtar som kopierar utan att vara bättre.

MaxB sammanfattar det hela rätt bra "Blir inte riktigt klok på den här låten. Den är troligen det som är behållningen med den."
Precis.

Om sedan gitarrer låter annorlunda eller det är för lite bas, diskant eller hela stereobilden är inverterad och sedan dividierad med noll är alltså i mina öro konstnärlig frihet och är en av anledningarna till att det är svårt att kommentera låtar i demo forumet.

Ska forum kommentarer utgå från någon allmänt accepterad "norm" om hur det ska låta? En outtalad mall skapad av anglosaxiskt poplärmusik under årtionden av kulturell indoktrinering? Personligen funkar jag inte så. Leve det proggresiva, nyskapande och experimenterande musikskapandet. Den som får lyssnaren att haja till. "Vafan, en Theremin!?"  :P

När gick KR kritikern senast fram till den utställande målaren och påpekade, - Du, du skulle defintivt behövt lägga på lite mer blått på den här tavlan. Och kanske måla lite mer.... öh, snyggt.

</rant>
:lol: ok det var hela låten som svajade - men på ett bra sätt verkar det som - ja det köper jag. Du verkar tänka som jag. Kommer ihåg när jag och min Exfru var på dramaten och såg uruppförandet av en pjäs Sommarnattsdröm eller något och i pausen haffade jag regissören och hade en lång diskussion om hur man borde ljussätta vissa delar av pjäsen. Min exfru hävdar att hon skämdes men jag är rätt så övertygad om att han lyssnade och tänkte till -gissar att ingen lekman beter sig så men va tusan.
Tack för tyck Bridebent  :D (vart det rätt stavning nu hm..)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Fascinerande låt Eddi med speciell känsla och nerv. Du har ett eget sound och rör dig ledigt mellan tonarterna. Arret lite för rörigt som vanligt men mixmässigt pekar kurvan uppåt hela tiden. Jag vill ju ha avskalat och den där therminen (eller vad det heter) har nog sina förtjänster men till slut blir den som en irriterande mygga som jag vill... Övriga instrument hanteras ju på bästa sätt. Det viktiga är själva låten och den är bra, sällsam men bra med fina, originella skiftningar.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fascinerande låt Eddi med speciell känsla och nerv. Du har ett eget sound och rör dig ledigt mellan tonarterna. Arret lite för rörigt som vanligt men mixmässigt pekar kurvan uppåt hela tiden. Jag vill ju ha avskalat och den där therminen (eller vad det heter) har nog sina förtjänster men till slut blir den som en irriterande mygga som jag vill... Övriga instrument hanteras ju på bästa sätt. Det viktiga är själva låten och den är bra, sällsam men bra med fina, originella skiftningar.
Man ska inte döda - eh fast myggor är väl okej :lol:
Tack för fina ord EQ
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Flyttar till färdiga nu.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se