Forum > Färdiga produktioner
Bribedant - Oh No
aROCKER:
Var in och lyssnade på denna och det är ju grymt snygga ljud du får fram.
Coolt med den subtila stämman.
Jag har ju slängt ut melodyne...in med den igen tror jag! :o :wacko:
Inte riktigt min musik så att det blir en 4/5 är ju överbetyg till och med...grymt jobb mannen, kör hårt!
equality:
Som i din andra låt slås jag av den perfekta produktionen. Elpianotkomp passar utmärkt och melodin biter sig fast men lite väl envist återkommande. Vad är det för vispar förresten?
Bribedant:
ah så najs att den här lilla låten i stort hamnar på rätt sida om nollstrecket i KR panelens domslut. Den har liksom varit en ful ankunge på hårddisken parallellt med det snygga och ner mainstream kammade materialet.
--- Citat från: equality skrivet 19.07.2011, 01:38:27 ---Som i din andra låt slås jag av den perfekta produktionen. Elpianotkomp passar utmärkt och melodin biter sig fast men lite väl envist återkommande. Vad är det för vispar förresten?
--- Slut citat ---
:ph34r: Du har skådat genom dimmorna och avslöjat kejsaren som naken vilket är helt korrekt. Harmoniellt är det bara tre olika ackordsföljder, arret fick göra grovjobbet.
Visparna är från East West Percussive Adventure och ren rackarns tur att jag kom att tänka på den där jazziga patchen när jag fick The Talented Mr. Tidelius sång och Rhodes track i min hand. Utan det där svänget hade det inte blivit något spår. Resten är xylophone från Garritan Jazz and Big Band, (inte riktigt världens bästa sample lib.) Bas från Arturia's Moog och några hemliga sounds från nåt N.I Kontakt demon bibliotek.
karl:
Nice feel även om jag går på patrull när en ripoff på" jag är den som går till källan,till jag själv en make får" från Djungelboken :) dom fyra takterna skulle inte passera stimfiltret :unsure: Nä men riktigt bra feel och ett intro skulle kanske varit på sin plats....Allt gott / karl
Clemens:
Till skillnad mot Karl så bruka jag inte lyssna på "Djungelboken" he..he.. så det vet jag inget om..
Låten som sådan är väl inte min pryl, men riktigt snyggt arrat är det! Grymt jobbat! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida