Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Feeling
MaxB:
LÅTNAMN: Feeling
ARTIST/GRUPP: Shivas Electronics
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 4.33
KOMPOSITÖR: En god vän
PRODUCENT: MaxB
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3
En låt som en kompis ursprungligen gjorde nån gång 1970-80.
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_Feeling_20110530.mp3[/mp3]
Sång
Två körstämmor
Två akustiska kompgitarrer
Två elkompgitarrer
En elkomp/solo-gitarr
Trummor
Bas
Orgel
Piano
Tror inte det är mer
Ola:
Hej Max
Tycker att trummorna är lite enformiga :D nä då,,,
lyssnar med lappen nu men så ,, ja,,
tycker det låter bra, du kommer ju skruva mer efter trumfixeriet
det ända som slog mig som jag tror kan lyfta låten
är om du låter vissa instrumment "vila" ibland och jobba med dynamik nu spelas alla prova med hur det skulle bli om det bara är sång och trummor någon stans ,,,tex osv
hoppas du förstår vad jag menar
mvh ola
Eddi:
Lyssnar i laptop.
Låtens klo är ju Mother, Father o Brother resten låter lite granna som transportsträckor men uppvägs väl av refrängen. På "brother" följer instrumenten bra med men jag tycker inte det på mother och father vid andra svängen om du förstår vad jag menar.
Eddi:
Det lät bra mycket bättre i lurarna men du gör någon uppgång vid mother och daddy vid andra svängen som gjorde att det i lap-talarna lät felspel under ngn sekund.
Skön låt bra text framförallt refrängerna som är riktigt finurliga.
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 19.05.2011, 14:03:02 ---Det lät bra mycket bättre i lurarna men du gör någon uppgång vid mother och daddy vid andra svängen som gjorde att det i lap-talarna lät felspel under ngn sekund.
Skön låt bra text framförallt refrängerna som är riktigt finurliga.
--- Slut citat ---
Har lyssnat några gånger sen igår och har kommit fram till att jag ska korta ner på några ställen. Introt ska kortas ner, en takt från vers till solo och en takt från solo till refräng i mitten av låten ska bort. Det blir bättre driv så. Ska också sänka volymen på orgeln och kanske använda en mer distad orgel. Kommer även plocka bort körstämmorna på varannan rad där de nu är med på varje rad. Och en del till jag kommit på vid ny lyssning.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida