Forum > Demolåtar
MaxB - SilverMagix
Eddi:
Ja det är rätt jag kommenterade bara tillvägagångssättet - låten har bra flyt inte tu tal om det. Men i o m att det just är loopar så blir den lite klinisk t.ex. när de perfekta ackeackorden kommer in. Tycker basen ligger lite för högt tycker att marschtakten på andra trumsvängen inte riktigt låter så kul och att sången borde ha börjat långt tidigare.
MaxB:
--- Citat från: Piddleton skrivet 15.05.2011, 11:21:10 ---Du kan aldrig berätta att du jobbar med loopar i denna genre för då kommer du obönhörligen bli sågad av de flesta. Jag bryr mig mest om slutprodukten så jag kan enkelt konstatera att detta är en mysig, ren låt som jag trivdes att lyssna på. :)
--- Slut citat ---
Jag kan aldrig lura mina närmaste vännerna musikaliskt, Eddi (och andra på KR) att det är något jag själv hittat på och sen spelat instrumenten på. Låter för långt från de idéer jag brukar presentera.
Men det kan vara en bra grund att utgå ifrån för att hitta på egna låtar, då man mixtrar med sån här mjukvara och testar ackordsbyten. Det kan sen mynna ut i något med egna instrument och egen sång och text.
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 15.05.2011, 12:06:56 ---Ja det är rätt jag kommenterade bara tillvägagångssättet - låten har bra flyt inte tu tal om det. Men i o m att det just är loopar så blir den lite klinisk t.ex. när de perfekta ackeackorden kommer in. Tycker basen ligger lite för högt tycker att marschtakten på andra trumsvängen inte riktigt låter så kul och att sången borde ha börjat långt tidigare.
--- Slut citat ---
Går lätt att ändra på det mesta här, ska kanske utveckla låten efter dammsugningen?
Men först ska jag strömma veckans avsnitt av ...
http://www.cartalk.com/Radio/player5/player.php?a=show
Eddi:
Åtgärdat
MaxB:
Tur att ingen såg realtidsuppdateringen :lol:
Om du har ett öra ledigt en timme - ge länken en chans. Det är en god lärostund och underhållning för mig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida