Kontrollrummet

djonas - Nitti Pomfritti

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
En dunkar hit - en dunkar dit - en dunkar hit och dit (nu ökade min quota ;-)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
En dunkar hit - en dunkar dit - en dunkar hit och dit (nu ökade min quota ;-)
Ahh, fan va smart! :)
http://mera.hacke.nu


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
En dunkar hit - en dunkar dit - en dunkar hit och dit (nu ökade min quota ;-)
Ahh, fan va smart! :)
Jättesmart, faktiskt! :)
http://mera.hacke.nu


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
"Andras svar i mina trådar" er ikke med i beregningen.

Så når man svarer på kommentarer man har fått i egen tråd, burde man da i rettferdighetens navn svare hver enkelt med en egen post i stedet for å samle mange i en lang?

Og ikke minst (i motsetning til hva jeg gjør nå) holde seg "on topic" i demoseksjonen.... Ellers blir jo demokvoten verdiløs. Det finns jo andre seksjoner hvor man vanligvis diskuterer demokvote og ryggdunk :)

Jeg er ikke så veldig opptatt av dette selv, egentlig. Har ofte ikke så mye tid, og da prioriterer jeg slik:
1. Lage nye låter og innspillinger, legge dem ut.
2. Svare på kommentarer jeg har fått og evt. legge ut endringer.
3. Høre på andres prosjekter
4. Kommentere på andres prosjekter.

Jeg har jo også såpass mye å lære at jeg har faktisk ikke så veldig mye vettugt å komme med alltid. Det blir som regel ryggdunk fra meg. Hvis jeg liker  ;)  Og kanskje en "mer dobro?"

Siden er det selvsagt opp til enhver om de ønsker å kommentere mine ting eller ikke. Jeg var ikke klar over at noen faktisk bruker demokvoten aktivt som kriterie for om de skriver kommentarer eller ikke. Jeg ser ikke på den i det hele tatt. Jeg starter øverst og jobber meg nedover mens jeg ser etter ting som virker interessant, og kommenterer på det jeg liker best...
Nå er det jo ikke heller bare kommentarer vi ønsker. Vi ønsker jo også at flest mulig poster demoer, gjør vi ikke? Selv om de har en demokvote fra helvete?  :)

Nå.. så.. for å komme tilbake til "topic", kan du sende meg den låten så jeg får hørt den?  :)

-Robert


asti

  • Gäst
Ursäkta Djonas för ytterligare off-topic, men räknar med att det blir mitt sista inlägg på ett tag,
så sedan slipper ni kverulanten från Vetlanda!  :)
Personligen skiter jag högaktningsfullt i demokvota, karma och liknande statistiskt "trams".
Jag vill givetvis också helst ägna mig åt att lägga så mycket tid som möjligt på att göra låtar.
Men om man vill ha ett "levande" forum tycker jag det är fullständigt självklart att man kommenterar
andras alster om man ska förvänta sig synpunkter på sina egna. Nog sagt om detta från mig!
Jag tycker att du tog kritiken rätt Djonas genom att skriva en del kommentarer, men tycker det
var onödigt att plocka bort din egen låt! Jag tycker den är lysande och de flesta här på KR vill säkert höra den!
/Asti


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Nu har jag lyssnat och fy på sig vad snyggt! Får vackra medelpadska landskapsbilder för mitt inre när jag hör detta. Låter som Kenny Håkanssonskt Kebnekajse på 10- (och inte på 70-) talet. Fina växlingar. Kanske lite för perfekt. Kan man säga åt en virtuos att slarva för att det skall låta "mänskligare" - knappast.

För övrigt vill jag bara påpeka att även en spark på smalbenet höjer demokvota - så det så!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Där ser man, som det kan gå... djonas, pm:a gärna! :)

Hur ska ens demokvota se ut för att man ska anses värdig feedback av ryggdunkarklubben då?

Min är grön. Är jag OK?
Låten ligger på din mail.
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
"Andras svar i mina trådar" er ikke med i beregningen.

Så når man svarer på kommentarer man har fått i egen tråd, burde man da i rettferdighetens navn svare hver enkelt med en egen post i stedet for å samle mange i en lang?

Og ikke minst (i motsetning til hva jeg gjør nå) holde seg "on topic" i demoseksjonen.... Ellers blir jo demokvoten verdiløs. Det finns jo andre seksjoner hvor man vanligvis diskuterer demokvote og ryggdunk :)

Jeg er ikke så veldig opptatt av dette selv, egentlig. Har ofte ikke så mye tid, og da prioriterer jeg slik:
1. Lage nye låter og innspillinger, legge dem ut.
2. Svare på kommentarer jeg har fått og evt. legge ut endringer.
3. Høre på andres prosjekter
4. Kommentere på andres prosjekter.

Jeg har jo også såpass mye å lære at jeg har faktisk ikke så veldig mye vettugt å komme med alltid. Det blir som regel ryggdunk fra meg. Hvis jeg liker  ;)  Og kanskje en "mer dobro?"

Siden er det selvsagt opp til enhver om de ønsker å kommentere mine ting eller ikke. Jeg var ikke klar over at noen faktisk bruker demokvoten aktivt som kriterie for om de skriver kommentarer eller ikke. Jeg ser ikke på den i det hele tatt. Jeg starter øverst og jobber meg nedover mens jeg ser etter ting som virker interessant, og kommenterer på det jeg liker best...
Nå er det jo ikke heller bare kommentarer vi ønsker. Vi ønsker jo også at flest mulig poster demoer, gjør vi ikke? Selv om de har en demokvote fra helvete?  :)

Nå.. så.. for å komme tilbake til "topic", kan du sende meg den låten så jeg får hørt den?  :)

-Robert

Låten ligger på din mail.
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Ursäkta Djonas för ytterligare off-topic, men räknar med att det blir mitt sista inlägg på ett tag,
så sedan slipper ni kverulanten från Vetlanda!  :)
Personligen skiter jag högaktningsfullt i demokvota, karma och liknande statistiskt "trams".
Jag vill givetvis också helst ägna mig åt att lägga så mycket tid som möjligt på att göra låtar.
Men om man vill ha ett "levande" forum tycker jag det är fullständigt självklart att man kommenterar
andras alster om man ska förvänta sig synpunkter på sina egna. Nog sagt om detta från mig!
Jag tycker att du tog kritiken rätt Djonas genom att skriva en del kommentarer, men tycker det
var onödigt att plocka bort din egen låt! Jag tycker den är lysande och de flesta här på KR vill säkert höra den!
/Asti

Hej Asti!
Jag förstår din poäng. Tack för din kommentar.
Höres / djonas

HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Nu har jag lyssnat och fy på sig vad snyggt! Får vackra medelpadska landskapsbilder för mitt inre när jag hör detta. Låter som Kenny Håkanssonskt Kebnekajse på 10- (och inte på 70-) talet. Fina växlingar. Kanske lite för perfekt. Kan man säga åt en virtuos att slarva för att det skall låta "mänskligare" - knappast.

För övrigt vill jag bara påpeka att även en spark på smalbenet höjer demokvota - så det så!  :)
Det är "lätt" att göra en cool cover när grundmaterialet är såpass überbra!! :D
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
ja varför ligger inte låten här så man kan lyssna på den, ska man behöva BE om att få lyssna på den???
nej lägg upp den igen, det åär ju ett demoforum om jag fattat det rätt, tjafs kommer och går, jag vill höra den nu!!!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Nu vill jag oxå höra :P

P.m:a mej!

Glad Påsk :rolleyes:

/Maria
https://soundcloud.com/tokstollan



Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Yes!

Takk for mail :)

Jeg har hørt ganske mye instrumental-gitarhelt-musikk i min grønne ungdom og dette står jo ingenting tilbake for noe av det! Og med skandinavisk twist - tøfft.

Må tilstå at jeg trodde 6-7 minutter med gitarsolo ville være i meste laget, men de innlagte variasjoner gjør at det hele tiden skjer noe, selv om temaet ikke er altfor variert.

Skitbra!

En liten greie jeg kanskje ville gjort annerledes var slutten. I stedet for den noe langtrukne "djsæooow" ville jeg bråstoppet på siste tonen. (Med en passende pyro-effekt)

<edit>
Liker denne versjonen MYE bedre enn originalen.
</edit>

-Robert
« Senast ändrad: 26.04.2011, 15:31:39 by robblar »


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Man kan väl säga, sen efter jag drog igång det här med oengagemang, så har efterfrågad på din låt ökat med många procent. Kanske smart, men också barnsligt, att plocka bort låten och bara ge den som vill ha den e-postad till sig.
 
Det jag först blev vansinnig på var att du hade lagt upp låten på myspace (tror jag), och där skulle man utföra vissa krångliga saker, minns inte vad, eller om man skulle ladda ner nåt program - sånt hatar jag. Sen kokade det över och du blev måltavla för många som jag tycker skiter i den enkla regeln att ge och ta.
Om det var den kritiken som gjorde att du plockade bort låten tycker jag du ska omvärdera.
Personligen - och jag skrev ju en kommentar - tycker jag din låt är oerhört grym men att det tekniskt skickliga kanske tar överhanden.
Så kom igen nu! Ut med låten!!!
« Senast ändrad: 26.04.2011, 19:45:53 by Tokai »


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Först har han inte förtjänat någon kommentar pga för lågt forumdeltagande, sen är han barnsligt när han hörsammar detta och tar bort låten MEN erbjuder alternativ lyssning för de som är intresserad och skiter i RDK's jantelag och till sist ska han lägga ut på KR iallafall?  :lol:
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
RDK:s´ jantelag får du förklara bättre.
« Senast ändrad: 26.04.2011, 21:54:24 by Tokai »


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
RDK:s´ jantelag får du förklara bättre.

Så gärna.
RDK's jantelag = inställningen att KR medlem borde ha vett att hålla sina låtar borta från demoforumet (vem fan tror du att du är) till KR medlemmen presterat tillräckligt många (positiva?) kommentarer. Där har du en princip som jag tycker är riktigt ful.
Det hummas medhållande till detta förhållningssätt så visst är det en RyggDunkarKlubb (RDK).

För mig är ioför sig inte ryggdunkning i bemärkelsen positivt recension av en låt något problem. Lade själv ut en färdig demo på KR för några dagar sedan trots att jag inte borde räknas som värdig att lyssnas på med mina futtiga 16 kommentarer, jag lyssnar på många demo, tycker det är kul men kommenterar egentligen bara om jag känner att jag har något att bidra med. Fick nån konstruktiv kommentar och en ryggdunk för ok jobb vilket var trevligt.
MEN att kritisera någon som bjuder oss att lyssna på bra musik för oengagemang som sen blir det toppat av en kommenta att djonas är någon slags musik adel som kan göra som han vill på demoforumet för han är så jävla bra visar tydligt för mig att det finns en inbördes RyggDunkarKlubb som vill bygga murar. Illa.

Sorry för off topic i en demo tråd. Den här tråden borde ha handla om låten istället för KR medlemmars möjlighet att lägga upp musik utan att påhoppade och till sist blir förklarad som barnslig.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jag har kollat på 1:a sidan i denna tråd och ser att det handlar om att Tokai protesterar enlk. principerna ovan, sen får han medhåll av MaxB och Asti, som märkligt nog kommenterat positivt i deras inlägg innan Tokai's protest?!?
(kappvändare?)

Skitsamma, skulle man vika sig för några få medlemmars avvikande eller motsatta åsikter eller synpunkter titt som tätt så bör man kanske inte vistas på forum, ett forum är väl ett ställe där folk med olika åsikter samlas och svamlas och vad jag tycker om RDK behöver jag väl knappast förtydliga...tråkigt syndrom härinne hursomhelst!

Jag förstår om Djonas inte har lust att lägga upp låten igen, om det var jag så skulle jag känna att jag först får på tafsen och sedan skall lägga upp den igen då andra och helt oberoende medlemmar önskar det?!? Vilket är rätt, vilket bör djonas göra, helt upp till honom förstås, jag hade gärna hört hans låt om den legat kvar här men det har jag redan sagt en gång...

Vore bra om denna osunda mentalitet en gång för alla reddes ut så vi kan undvika framtida tråkigheter, att folk tycker olika är en sak, men att kollektivt humma om RDK's principer är som bnridebant säger riktigt fult och icke önskvärt av vuxna individer, hör helt enkelt hemma i de små människornas sandlåda!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Vill egentligen inte skriva mer om det här och inkräkta på djonas tråd. Men måste ändå få uttrycka några avslutande tankar.
Först, ber om ursäkt om det där med "barnslig". Vet inte varför jag blir så irriterad. Idiotiskt.
Sen, intressanta uppgifter om RDK. Men måste säga att jag tycker det hela känns väldigt främmande för mig.
Kan förstå om någon säger: Om du inte lyssnar och kommenterar min låt, så gör inte det med din låt. För min del är detta helt galet.

Många lägger ner stor tid och kraft med att lyssna och kommentera andras låtar, en del varje dag, berömvärt. Jag försöker göra detta
några ggr i veckan, typ 5-6 låtar mer eller mindre. Eftersom jag har den märkliga principen att kommentera det jag lyssnar på, så är det inte alltid bara ett nöje.
Men varför gör jag då detta? Ja, det inte för att skaffa mig poäng eller förbättra demokvotan. Det struntar jag helt i, betyder ingenting.
Det är för att jag tror på att om man ger tillräckligt, så får man nåt tillbaka i gengäld.
Jag lyssnar och kommenterar många som inte alls ger mig nån feedback på mina låtar. Men eftersom jag inte tillhör nån Ryggdunkarklubb, så bryr jag mig inte.
Men jag blir irriterad när vissa dyker upp utan någon aktivitet på långt tid, vill att man lyssnar och ger kommentarer, och sen försvinner igen.
I princip så struntar jag väl i det, men det är attityden som jag inte gillar. Jag vet inte om jag har fel eller rätt. Om jag fortfarande anses tillhöra RDK, vill jag begära utträde.

/ Staffan

(tog bort dom sista raderna - onödigt)
« Senast ändrad: 28.04.2011, 17:24:23 by Tokai »


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Jag tycker man får göra som man vill utan att behöva bli bannad eller nonchalerad, själv har jag ärligt talat aldrig intresserat mig för demosidan tidigare pga mina personliga prioriteringar men har faktiskt lyssnat lite sporadiskt och kommenterat och t.o.m. postat ett par låtar på sistone helt osystematiskt, det jag verkligen inte gillar skiter jag i att kommentera dvs en stor del av urvalet på demosidan vilket jag alltid misstänkt, det som kan vara värt min tid och mina öron vilket jag hör rätt snabbt, försöker jag ge lite tips på förbättringar enl. mina preferenser, kort och gott skulle man vistas på kontrollrummets demosite hela dagarna för att vara rättvis mot alla som postat där fick man lägga ner hela sitt personliga liv och all annan verksamhet vilket är fullkomligt orimligt och ointressant!

Jag vet inte om detta är ett positivt eller negativt inlägg och ger blanka djäfvulen i vilket, det är bara en åsikt dvs min, ett forum är ett ställe där flera åsikter möts och blandas, högljutt och/eller lågmält viskandes i hörnen allt beroende på de olika karaktärerna och deras agenda eller spontanitet, mångfald är bra tror jag, oskrivna/outtalade "demokratiska" regler som kan skönjas kan vara av godo men kanske mer av ondo när det blir såhär som jag också sett och själv upplevt tidigare...vad vet jag, jag vet bara att många intressanta och begåvade personer med olika bakgrund och kvalitéer har lämnat kontrollrummet sedan jag var aktiv innan mitt break, jag fick också detta bekräftat + att jag var mkt välkommen tillbaka i en del privata meddelanden då jag återinträdde i februari 2011...hur vill man att detta forum skall fortskrida? frågan har ställts i annan tråd av undertecknad men ingen vågar ju prata/tala klarspråk, konflikträdda Svenskar???


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Mr Artrock - du har mail!

Marruschkka - du har mail!

SYNTH - maila mig din e-postadress så skicka jag låten :)

robblar - tack för lyssning och kul att du gillade den :D

I övrigt är det roligt att folk engagerar sig i olika frågor...topic eller off topic! ;)

Jag väljer att läsa och begrunda vad som skrivits men att inte kommentera det, det är min kommentar.

Mvh // djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Wow och tack Jonas, detta var verkligen bra och helt i min smak, jag har svarat på ditt mail också!!!
Citera
Jag väljer att läsa och begrunda vad som skrivits men att inte kommentera det, det är min kommentar.
Det är förmodligen mkt klokt, något jag själv behöver ta till mig i vissa lägen  :rolleyes:

Härlig tolkning och produktion, pro all the way*** :)




Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Bra, vilka gitarrer här, du är rent ut sagt förskräckligt duktig :wub:

Härligt med det folkloristiska, me like!!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan