Forum > Demolåtar

Silencio Stampa - the Red Raincoat (remixad av Verklighetens folk)

<< < (3/4) > >>

MaxB:

--- Citat från: Piddleton skrivet 07.06.2011, 12:28:40 ---Någon som kan berätta hur jag för över denna tråden till färdiga demon, förresten?

--- Slut citat ---

Jag ska göra det själv så jag beskriver under tiden.

1) Under huvudrubriken Färdiga demon finns "instruktioner..." högst upp:
    http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=7.0

2) Läs den och lägg in rätt information i första inlägget i din tråd.
    Använd (samtidigt som du redigerar första inlägget) Fler alternativ för att kopiera mp3:an
    från hårddisken med hjälp av Browse och avsluta med Spara

2) Gå in på den tråd du vill flytta. Långt ner till vänster finns knappen Flytta ämne
    Välj Demoforumet - Färdiga demon
    Klicka Flytta ämne

Om du sen söker upp låten under rubriken Färdiga demon och skriver ett nytt inlägg i tråden hamnar den färdiga låten högst upp i spellistan.

Om man vill att nyfikna som saknar konto på kontrollrummet ska kunna höra låten får man lägga in en länk till extern plats där låten finns. Annars måste de hitta till din användarprofil, där låten går att spela utan att man är inloggad.

Piddleton:
Tack Max! det där verkar jobbigt så jag struntar i det. :)

Fuzz: Ja, Ableton Live har varit en revolution för mig. Jag har fökt gå från Jeskola Buzz till någon DAW i många, många år men det var först med Live som det föll på plats för mig.

MaxB:
Men skärp dig nu  ;)
Det där är den väg vi alla går och du är inte den första som tycker att det ser krångligare ut än det är.  B)
Om du är snabb hoppar du över vartannat ord jag skrivit, så går det dubbelt så snabbt.  :P

Piddleton:
Nu är albumet släppt: http://silenciostampa.com/theredalbum/

Det finns streaming för att lyssna och möjlighet att köpa det också.  B)

Dividend:
Jag tycker låten var helskön :D Var är download-knappen? hehe tycker nog så för att det är sådan här musik jag alltid lyssnar på när jag kodar. Det behövs ingen fokus på musiken för att den ska tränga in i skallen. För enkel för det :)

Tycker remixen funkar såtillsvida att de drag som ska framhävas i sådan här musik, är tydliga. Trummor, den enkla melodifrasen och repetitionen :) Mer low-end (bas) skulle jag möjligtvis kunna tänka mig. Jag skulle göra så att låta basen växa/minska dynamiskt under låtens gång, det är vanligt i sådan här musik.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion