Kontrollrummet

Electrochill-inspirerat

gäst · 10 · 1213

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Lagade studiodatorn idag, om än tillfälligt och kunde göra detta.

http://soundcloud.com/busstop18/broken-computer


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Vilken skön låt du knåpat ihop. Gillar lead-synthen  :wub:.
Den förde mig till baka till min ungdom och Edgar Froeses platta  "Suntman". De var tider det  :)
Det enda som störde helheten tyckte jag var den Kraftverksaktiga robotrösten.... Skönt att du nöjde dig med att ha den med endast en gång ^_^

Bra bra

Space
Life is too short to remove USB safely


Jay Thomas

  • Gäst
Vilken skön låt du knåpat ihop. Gillar lead-synthen  :wub:.
Den förde mig till baka till min ungdom och Edgar Froeses platta  "Suntman". De var tider det  :)
Det enda som störde helheten tyckte jag var den Kraftverksaktiga robotrösten.... Skönt att du nöjde dig med att ha den med endast en gång ^_^

Bra bra

Space

Tackar Space! :D
Robotrösten var inte tänkt att användas mer heller, möjligen mindre när jag läser din kommentar... ;-)


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Du har fått till ett soft skönt sound här.
Det blir lite för enformigt för min smak, men jag vet att denna typ av musik skall vara såhär så det är helt rätt.

Det jag reagerade på var leadsynthen, vilken jag skulle velat kapa sågtanden på en aning.
Använd samma ljud, men softa till det bara en liiiten aning för att få in det riktigt snyggt.
Me, Myself & I


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Klart godkänd, och får även jag vibbar till Froese.

Tycker  att du skall jobba lite mer på basgången, så att låten får en mindre monoton känsla. Kanske softa till ljudet något. Varför inte lägga filter på modulationshjulet och dra upp lite här och där??

Leaden är lite spontanlirad? Så även pitchbend? Snygga till lite??


Jay Thomas

  • Gäst
Du har fått till ett soft skönt sound här.
Det blir lite för enformigt för min smak, men jag vet att denna typ av musik skall vara såhär så det är helt rätt.

Det jag reagerade på var leadsynthen, vilken jag skulle velat kapa sågtanden på en aning.
Använd samma ljud, men softa till det bara en liiiten aning för att få in det riktigt snyggt.

Tackar Kornstad! :)
Hela studion ligger i träda just nu men jag ska se vad jag kan åstadkomma när (och om) allt kommer upp igen.
Klart godkänd, och får även jag vibbar till Froese.

Tycker  att du skall jobba lite mer på basgången, så att låten får en mindre monoton känsla. Kanske softa till ljudet något. Varför inte lägga filter på modulationshjulet och dra upp lite här och där??

Leaden är lite spontanlirad? Så även pitchbend? Snygga till lite??

Tack Light Head! :)
Froese-vibbarna tar jag åt mig direkt. :)

Som ovan skrivet, får vänta ett tag tills det finns möjligheter till studio igen.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Detta är JÄVULUSISKT braaaaa! Köper hela konceptet med hull och hull och hår inklusive den insourcade ankan. Jäkligt snyggt dribblat med trumspåren där som försvinner och kommer åter - helt kanon helt enkelt. Sätt ihop ett album så köper jag det säger jag som inte köpt mer är 5 CD senaste decenniet.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja en taktfast bassist skulle förgylla stycket närapå till fulländning. Chill är det. Finns en del tips som att göra sågtanden lite mer trubbig. Det låter vettigt.
Du är bra på att blanda sound och ta paus och komma igång. Ett skönt baslir på det här och det är hemma.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ursäkta om jag tjatar men det här är helt suveränt - har laddat hem den och kommer att lyssna på den varje dag tills jag dör tror jag. Kanske skulle en bas höja det hela ytterligare men jag tvivlar.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Jay Thomas

  • Gäst
Eddi och MaxB, tackar! :) Kul att ni diggar! :)

MaxB, blir ingen bas dock. Trivs med låten som den är. ;)